De Britse online-moderetailer Net-a-porter verdriedubbelde zijn winst tot een kleine twaalf miljoen euro. De site boekte de helft meer omzet en trok elke maand 6.500 nieuwe klanten.
De omzet van Net-a-porter.com steeg met 47 procent tot 81,5 miljoen Britse ponden ofwel zo'n 95,5 miljoen euro. Het boekjaar liep tot eind januari dit jaar.
Tweehonderd labels
Volgens Net-a-porter.com zijn de goede cijfers te danken aan de samenwerkingsverbanden met luxe modehuizen. Op dit moment verkoopt de online-retailer meer dan tweehonderd vooraanstaande labels, waaronder Alexander McQueen, Halston, RM by Roland Mouret, Aquascutum, Balmain, Sonia Rykiel en Preen. Daarnaast zou een grondige opknapbeurt van de lay-out van de site hebben bijgedragen aan het succes, nog afgezien van de toenemende populariteit van online-mode in het algemeen.
Theoutnet.com
Ook de in april gelanceerde zustershop Theoutnet.com doet het goed: nog voor de lancering schreven zich al 150.000 klanten in. De webshop verkoopt kleding en accessoires van designerlabels als Chloé, Christian Louboutin, Diane von Furstenberg en MiuMiu met kortingen die kunnen oplopen tot 80 procent.
Sceptisch
Online-modepionier Natalie Massenet startte Net-a-porter.com in 2000, toen de meeste designer-merken nog zeer sceptisch stonden tegenover de verkoop via internet. Pas in 2005 boekte Net-a-porter.com voor het eerst winst.
Bron: Fashionunited.nl
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Net-a-porter.com verdriedubbelt winst
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.