Twinkle | Digital Commerce

Prepaid betaaldienst Cash-Ticket gelanceerd

2017-05-27
  • 1:04

Nederlandse webshoppers die geen creditcard hebben of die liever niet gebruiken, kunnen voortaan bij vierduizend verkooppunten een Cash-Ticket kopen. De waarde van de vouchers loopt op tot duizend euro.

Het prepaid-betaaldmiddel is sinds deze maand onder meer te koop in de tankstations van Shell, Esso en Total, in Primera-vestigingen en in verschillende tabakszaken en videotheken. Gebruikers krijgen een unieke code en kunnen online zien hoeveel 'besteltegoed' ze nog hebben.

Schaalgrootte
Dat heeft Erik Somers, countrymanager Benelux, tijdens de Thuiswinkel Vakbeurs laten weten aan Twinkle. Hij erkent dat schaalgrootte van belang is voor de aanschafbereidheid van consumenten, die niet met moeilijk besteedbaar geld willen blijven zitten. Cash-Ticket is inmiddels opgenomen in het pakket van payment service provider Ogone.

Kosten
Om gebruik te maken van Cash-Ticket hoeven online-retailers geen set-up kosten of maandelijkse vergoedingen te betalen. 'Een mimumomzet is evenmin vereist, wat bewijst dat we veel vertrouwen hebben in deze dienst', aldus Somers. Volgens de Belg kan Cash-Ticket het aantal 'drop-outs' bij online-betaalprocessen verminderen en krijgt de webwinkeliers nooit met charge backs te maken. Kosten: 2,95 procent van de verwerkte online-omzet.

Paysafecard
Cash-Ticket is een dienst van Prepaid Services Company, dat onder de naam Paysafecard al voorziet in prepaid-betalingen voor games, muziekdownloads en virtuele werelden op de Nederlandse markt. Cash-Ticket richt zich op de gehele e-commerce markt.