Twinkle | Digital Commerce

Opgefriste site en nieuw logo voor Vergelijk.nl

2017-11-09
170130
  • 1:04

Vergelijk.nl heeft een nieuwe jas. Op basis van feedback van bezoekers is het design van de vergelijkingssite aangepast en de navigatie vereenvoudigd. Ook is er een nieuw logo.

De veranderingen aan Vergelijk.nl, zoals de prominentere zoekbalk en de toevoeging van icoontjes aan de productcategorieën, zijn vooral visueel van aard. De komende tijd zullen functionele verbeteringen en nieuwe features aan de site worden toegevoegd.

Evolutie
Tegen Twinkle spreekt CEO Ben Kerkhof van een 'evolutietheorie': 'We hebben verschillende nieuwe designs voorgelegd die een stuk extremer waren dan het uiteindelijke ontwerp, maar ons gebruikerspanel reageerde daar minder positief op. We hebben daarom gekozen voor evolutie in plaats van revolutie. Dat vinden bezoekers fijn.'

'Tweaken en peaken'
Bij de evolutietheorie hoort volgens Kerkhof ook dat nieuwe functionaliteiten het best één voor één kunnnen worden geïmplementeerd: 'Doe je alles tegelijk, dan kun je de afzonderlijke effecten niet meer meten. En da's belangrijk bij internet, waar je op basis van statistieken, panels en usability-onderzoeken kunt blijven tweaken en peaken

Fysieke vestigingen
Kerkhof zegt nog geen tip van de sluier op te kunnen lichten over de aanstaande veranderingen binnen Vergelijk.nl. Wel laat hij weten gecharmeerd te zijn van de manier waarop concurrent Beslist.nl inzichtelijk maakt bij welke fysieke vestigingen van mulichannel retailers zoekers terecht kunnen. 'Een hele leuke toepassing, die integratie met Google Maps.'