Twinkle | Digital Commerce

Winnend Wehkamp.nl in white labels en nichesites

2017-05-27
170130
  • 1:40

Een puzzel die helemaal in elkaar valt. Met dat gevoel nam Paul Nijhof gisteren namens Wehkamp.nl de vakonderscheiding Thuiswinkel Award in ontvangst. Tegen Twinkle blikt de CEO ook vooruit.

Nijhof, die Wehkamp.nl in december overnam, stelt dat het afgelopen jaar veel werk is verzet op alle denkbare vlakken: 'De paraplu is het opnieuw laden van het merk Wehkamp.nl. Wat we goed hebben gedaan is het doorvoeren van de nieuwe merkwaarden, van het webdesign tot het assortiment en van de verpakkingen tot onze communicatie-uitingen. Verder hebben we een nieuwe site, een gewijzigd assortiment, een plattere organisatiestructuur en een nieuw management gekregen. Eigenlijk is niets onaangeroerd gebleven.'

Grote sprong voorwaarts
Daarmee voldoet Wehkamp.nl volgens Nijhof helemaal aan het jurycriterium dat sprake moet zijn van een grote sprong voorwaarts. In het juryrapport spreekt het keurkorps zijn specifieke waardering uit over het stijladvies van Dyanne Beekman, dat de webwinkel eerder dit jaar toevoegde aan zijn site. Nijhof verheugd: 'Dit rapport kan ik prima gebruiken om de mensen binnen de organisatie waar nodig een hart onder de riem te steken.'

Offline en online
De CEO heeft een groot geloof in multichanneling: 'Consumenten laten het van het moment afhangen welk kanaal ze gebruiken, maar denken niet in hokjes. Ondertussen zijn online en offline winkelen voor de business wel heel verschillende vakgebieden. Wat voor de één vanzelfsprekend is, is dat voor de ander niet, merken we ook in onze contacten met strategische partners (fysieke retailketens die online verkopen via op Wehkamp.nl, red.).'

Backbone 
Nijhof geeft te kennen dat Wehkamp.nl de online-dienstverlening aan 'traditionele' retailketens wil uitbreiden door white labels af te geven. Zo kunnen retailers zonder al te veel technische investeringen onder eigen naam online gaan verkopen. De CEO: 'Multichannelers zijn de winnaars van morgen, maar het is niet zo eenvoudig om als retail zomaar even online te gaan. Wij kunnen een backbone bieden. White labels zijn een logische stap in de ontwikkeling, al hebben we er nog geen definitieve afspraken over gemaakt. Hetzelfde geldt voor nichesites via specifieke URL's, waar we aan denken. Continu innoveren is prioriteit nummer één.'