Twinkle | Digital Commerce

Webwinkel voor damesmodeketen La Ligna

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:52

La Ligna, met 41 winkelfilialen een bekend gezicht in het Nederlandse straatbeeld, is begonnen met de online verkoop van dameskleding.

De webwinkel, die adviesbureau Ideas for Brands heeft ontwikkeld, is geïntegreerd in Laligna.nl. Niet alle 'sportief-klassieke' kledingstukken zijn online te koop. Marketingmanager Judith Schoof - van Dijl: 'Nu zijn het nog vooral veel basics, maar het is de bedoeling het grootste deel van de collectie online te gaan verkopen. We moeten nog even kijken of alle producten zich daarvoor lenen, gelet op de fotografie.'

Ophalen in winkel
Het Nederlandse La Ligna, dat al zijn kleding in eigen beheer ontwikkelt, rekent 4,95 euro aan verzendkosten bij online bestellingen. Webshoppers kunnen de bestelde kleding echter ook kosteloos ophalen bij een vestiging in de buurt. Een derde optie is bestelling onder rembours.

Eerste met webshop
Volgens Schoof - van Dijl is La Ligna de eerste kledingketen voor 'welstandige vrouwen van boven de veertig', met een Nederlandse webshop. 'We zijn onze concullega's voor. Dan moet je denken aan ketens als Léon, Pulls en Purdey. Die verkopen nog niks online.'