Twinkle | Digital Commerce

Webwarenhuis Sjopper.nl officieel geopend

2017-05-26

Na een pilot-fase van ongeveer een halfjaar is internetwarenhuis Sjopper.nl officieel gelanceerd. Op de site worden een kleine honderdduizend producten van tientallen webwinkeliers aangeboden.

Sjopper.nl wil fungeren als one-stop-shop voor funshoppers en voor functionele internetgebruikers die niet te veel tijd wensen te spenderen aan het zoeken van producten. Er is één winkelwagen en één kassa. Het internetwarenhuis houdt zelf geen voorraad en fungeert feitelijk als digitale vertegenwoordiger van webwinkeliers. Verder doet Sjopper.nl dienst als kassier, die iDeal-transacties goedkoper kan maken door het schaalvoordeel.

Selectieprocedure
Webwinkeliers die Sjopper.nl willen omarmen als extra afzetkanaal, kunnen zich aanmelden. Als de selectieprocedure positief uitvalt, krijgt de webwinkelier toegang tot de virtuele schappen van het webwarenhuis. In overleg wordt bepaald welke producten worden aangeboden, waarbij Sjopper.nl ervoor waakt dat twee verschillende webwinkeliers hetzelfde product aanbieden.

Kosten
Aansluiting bij Sjopper.nl kost de webwinkelier vooralsnog niets. Als een product via Sjopper.nl wordt verkocht, wordt een fee van 8 procent van de gemaakte omzet en 70 eurocent per transactie in rekening gebracht.

Een uitgebreide casebeschrijving over Sjopper.nl vindt u in Twinkle nummer 10, die op 4 december verschijnt.