Amazon gooit een nieuwe wapen in de strijd om klanten te winnen voor zijn webwarenhuis. Het introduceert een 'frustratievrije verpakking' voor populaire producten.
De harde verpakkingen met plastic draadjes, ofwel de clamshell, worden door Amazon vervangen door eenvoudig te openen kartonnen dozen of enveloppen. Zo wordt wrap rage, zoals de verpakkingsfrustratie wordt genoemd, voorkomen. Bijkomend voordeel is dat de alternatieve verpakkingen van Amazon volledig te recyclen zijn, wat het imago van Amazon ten goede zal komen.
Mattel en fisherprice
Voor het meerjarenprogramma, dat de naam Frustration-Free Packaging heeft meegekregen, knoopte Amazon al samenwerkingen aan met de fabrikanten Mattel, Fisherprice, Microsoft en Transcend Information. Volgens Jeff Bezos, oprichter en CEO van Amazon, is het de bedoeling dat alle producten uit de online catalogus in de toekomst zullen worden verstuurd in frustratievrije verpakkingen.
Foto's en video's
Op Amazon.com zijn de producten die nu al in een frustratievrije verpakking worden aangeboden, gerubriceerd. Bezoekers worden opgeroepen foto's en video's toe te sturen waaruit blijkt hoe frustrerend de gangbare verpakkingen kunnen zijn.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon introduceert frustratievrije verpakking
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.