Twinkle | Digital Commerce

Coolblue: 'Internetconsument bestaat niet'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:03

Coolblue rolt zijn "Winkel 2.0"-concept - waarin winkel en webshop elkaar versterken - verder uit. Het internetbedrijf opende vandaag in Groningen een vierde winkel.

Coolblue komt hiermee volgens oprichter en directeur Pieter Zwart tegemoet aan de klant die zaken wil doen zoals het hem uitkomt. 'Iedereen jaagt nog op de internetconsument, maar die bestaat niet meer. Klanten zien geen scheiding meer tussen online en offline shoppen. Ze eisen in de winkel dezelfde transparantie, actualiteit en service als op het web. Als retailer moet je daarin meegroeien.'


Experience en expertise


Coolblue bezorgt aankopen in de winkel desgewenst thuis en maakt ook het afhalen van online bestellingen mogelijk. Klanten krijgen updates langs diverse kanalen, waaronder een sms-bericht als de bestelling onderweg is. Ook het design van de winkel in Groningen sluit aan op de sites van het bedrijf als PDAshop.nlLaptopshop.nl en Consoleshop.nl.

Experience en expertise
Zwart verwacht veel van deze aanpak. 'Met deze strategie zetten we in op service. De winkel in Groningen biedt daarom experience en expertise.' Bezoekers vinden er demonstratiemodellen, plasmaschermen met actuele productinformatie en een team productspecialisten staat klaar om de klant zo optimaal mogelijk te bedienen. Coolblue heeft al fysieke vestigingen in Rotterdam, Antwerpen en Eindhoven. De steden Amsterdam, Arnhem en Utrecht staan nog op de agenda van het Rotterdamse bedrijf.