Twinkle | Digital Commerce

CEO Paul Nijhof over het nieuwe Wehkamp.nl

2017-11-09
  • 1:38

De nieuwe website van Wehkamp.nl is live. Naar aanleiding van de lancering legde Twinkle vijf vragen voor aan CEO Paul Nijhof.

Wat zijn de belangrijkste veranderingen?
'De aandacht is veel meer op de content, het product komen te liggen. Dat is in de eerste plaats gerealiseerd door de website veel rustiger te maken in kleurstelling, opbouw en typografie. Daarnaast hebben de beelden zelf een metamorfose ondergaan. In een half jaar tijd zijn alle producten op Wehkamp.nl opnieuw gefotografeerd. Tenslotte hebben we een zoomfunctie toegevoegd die bezoekers de kans biedt producten tot in het kleinste detail te bekijken.'


Waarom lanceren jullie de nieuwe website juist op dit zomerse en daarmee relatief rustige moment?

'In de retail is het geen rustig moment, maar juist de start van het nieuwe seizoen.'

Hoe is de gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe site getest?
'De nieuwe website is onderworpen aan een uitgebreide usability test, gecombineerd met eye-tracking. Consumenten met verschillende achtergrond en ervaring hebben de site grondig doorlopen en beoordeeld op gebruiksvriendelijkheid. De respondenten waren zeer enthousiast over de nieuwe website en met name over de frisse uitstraling ervan. Veel gehoorde termen: duidelijk, rustig, overzichtelijk en mooi.'

In hoeverre is Wehkamp.nl nu beter voorbereid op de toekomst?

'Wehkamp.nl heeft zich tot doel gesteld een nog sterker merk te creëren en meer consumenten vaker te verleiden tot het kopen van producten. De nieuwe merkidentiteit van Wehkamp.nl, met de waarden actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken, komt vanaf vandaag tot uiting in alle media die we inzetten. Uiteindelijk proberen we de omzet en winstgevendheid sterk te laten groeien.' 

Er komt een 'ander soort catalogus', zei Roelof Jousma onlangs in Adforesult. Kunt u aangeven wat er op dit punt gaat veranderen?
'Ook de gids van Wehkamp.nl heeft een totale metamorfose ondergaan. Net als op de site is de nadruk daarin veel meer op het product komen te liggen. Het medium moet vooral inspireren. De beelden moeten verrassen en verleiden tot een bezoek aan Wehkamp.nl. Deze gids gaat naar al onze klanten. En binnenkort zal heel Nederland kennismaken met de nieuwe identiteit van Wehkamp.nl.'