De website Sellaband heeft donderdag de Media & Entertainment Innovation Award gewonnen. De website, die mensen de kans geeft om in beginnende artiesten te investeren, viel bij de uitreiking van een andere prijs, de NIMA Marketing Jaarprijs, net buiten de boot.
Sellaband ontving de award voor het beste innovatieve concept. Volgens de jury viel de site op doordat het concept van Sellaband "de gehele muziekwereld op zijn kop zet". Artiesten die op Sellaband.com drie nummers zetten en op de manier vijfduizend fans kunnen verzamelen, mogen een cd opnemen. Volgens jurylid Gerrit-Jan Logt is dit een concept dat zich nu al in de praktijk bewijst, maar dat op de iets langere termijn de spelregels van een complete industrie zou kunnen veranderen.
Ook Hyves ontving een Media & Entertainment Innovation Award als meest innovatieve bedrijf van het jaar 2007.
Marketing
Tijdens een andere uitreiking van de NIMA (Nederlands Instituut voor Marketing) Marketing Jaarprijs ging de prijs aan de neus van Sellaband voorbij. Volgens de jury van deze prijs scoort de site hoog op vernieuwend en innovatief ondernemen. De jury zet echter vraagtekens bij het scalen van de organisatie en heeft twijfels over hoe het zal de organisatie zal vergaan als ze echt groot worden.
De NIMA Marketing Jaarprijs ging uiteindelijk naar de Rabobank. Deze bank blijft tegen de marktbeweging in geloven in het aanhouden van bankkantoren en heeft daarmee online en persoonlijke communicatie prima weten te combineren, aldus de jury. De Rabobank scoorde hoog op de criteria voor succesvol, consistent, vernieuwend en innovatief marketingbeleid.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sellaband wint prijs voor beste innovatie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.