De promotie van het toerisme in Suriname is te beperkt, zeker in vergelijking met andere toeristische landen. Dat vindt Stichting TBTS (Stichting Ter Bevordering van Toerisme in Suriname). De mogelijkheden die internet biedt worden praktisch onbenut gelaten, schrijft Dagblad Suriname. Omdat veel Nederlanders hun vakantie online boeken kunnen ondernemers daarom op de website Suriplein.com gratis adverteren. Daarnaast kunnen adverteerders er ook gratis webwinkels openen.
Suriplein.com is een website van TBTS, en is naar eigen zeggen de eerste en enige die deze promotiemogelijkheden biedt aan adverteerders in Suriname. Na het plaatsen van minimaal vijf gratis advertenties kan de ondernemer een webwinkel openen en de advertenties worden dan ook automatisch in deze webwinkel opgenomen. De adverteerder voert zelf de advertenties in vanuit Suriname. Volgens Chan Mohan, voorzitter van Stichting TBTS, probeert de stichting op deze manier het totale aanbod van de sector voor het reizigerspubliek zowel in Nederland als in België samen te bundelen en aan te bieden. Een eigen website met daaraan gekoppelde hoge kosten voor de ondernemer zijn met deze mogelijkheid dan ook overbodig, aldus Mohan.
Suriplein is door banners gekoppeld aan de online advertentiekranten van Intramarkt, in zowel België als Nederland. 'In deze landen zijn online advertentiekranten grote spelers', schrijft de Surinaamse krant. Naast marketingcampagnes moet dit voor veel verkeer op de site zorgen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Promotie toerisme Suriname met gratis webwinkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.