Net als in 2002 heeft wehkamp.nl ook dit jaar de Usability Award gewonnen. Deze Award werd voor de zevende keer uitgereikt aan de meest gebruiksvriendelijke website van Nederland.
De websites die strijd voerden om de Award, dit jaar in totaal 800, zijn aangemeld door internetgebruikers. De webwinkelier meldt dat dit de prijs voor wehkamp.nl des te aantrekkelijker maakt. 'De consument staat continu centraal bij de aanpassingen en vernieuwingen van de site. Blijkbaar vindt de consument dit terug in het gebruiksgemak van de site en wordt dat hooglijk gewaardeerd', schrijft de retailer in het perbericht.
Nieuwe site
In januari lanceerde de webwinkelier een geheel nieuwe site. Arjan Kroes, manager e-commerce bij Wehkamp is dan ook erg blij met de Usability Award: 'Voor ons is dit een teken dat we goed bezig zijn. Onze site is ontwikkeld met de hulp van zowel nationale als internationale deskundigen op het gebied van e-commerce. Onze sitevernieuwing was een nieuw beginpunt. De komende tijd zullen er nog tal van ontwikkelingen plaatsvinden die ons nog beter in staat stellen om op het gedrag van mensen in te spelen. De Usability Award is een extra stimulans om met nog meer motivatie en enthousiasme op de ingeslagen weg door te gaan, aldus Arjan Kroes.
Uit de voorronde kwamen 10 nominaties voor de finale naar voren. De genomineerde websites 2007 zijn vervolgens nogmaals door een vakjury beoordeeld. Met als resultaat een top 3 met wehkamp.nl aan top. De nummers 2 en 3 waren respectievelijk tweedekamer.nl en interpolis.nl.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wehkamp.nl wint Usability Award
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.