Twinkle | Digital Commerce

Twinkle wint LOF Innovatieprijs

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:32

Twinkle heeft de LOF Innovatieprijs 2007 gewonnen! De prijs is een stimuleringsprijs voor nieuwe uitgeefinitiatieven. 'Webwinkels vormen een heterogeen gezelschap. Twinkle slaagt erin om de webwinkelier aan te spreken over de volle breedte van deze doelgroep', meent de jury. 'Wat in korte tijd is neergezet dwingt bewondering af.'

Twinkle bestaat iets meer dan een jaar en is inmiddels niet meer weg te denken. 'Wij zijn natuurlijk ongelofelijk trots op deze prijs', vertelt Marieke Verdonk, hoofdredacteur van Twinkle. 'Het is een kroon op een jaar hard werken en is een stimulans om door te gaan op de ingeslagen weg.' Ook uitgever Paul Petermeijer (BBP) is erg blij met de prijs. 'Wij weten dat we met Twinkle op de goede weg zitten, maar met de prijs krijgen we de erkenning van vakmensen.'

Vak in ontwikkeling

Twinkle richt zich op de professionalisering van een nog pril beroep.  'De webwinkelier en diens vak in ontwikkeling staan door de hele titel heen centraal. Branchegegevens, tips voor verkoop, alles over een goede site-navigatie, in de keuken bij de concurrent: praktisch, direct toepasbaar, kort en bondig neergezet', aldus de jury.

Vormgeving

Ook de vormgeving van Twinkle wordt door de jury gewaardeerd. 'De vormgeving is uitgebalanceerd, met een krachtige cover, sprekend beeld, strakke navigatie. Twinkle is snel te scannen, oogt eigentijds met functionele eyecatchers, infographics en no-nonsense tekst.' De jury noemt Twinkle een 'glossy vaktijdschrift in de beste zin van het woord.'

De prijs werd uitgereikt tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap van het Nederlands Uitgeversverbond in The Grand in Amsterdam. Twinkle is door de jury gekozen uit drie nominaties. De andere genomineerden waren Kluwer Navigator en dax magazine.

De LOF Prijs voor Vakinformatie 2007 ging naar Auto & Motor TECHNIEK.