Twinkle | Digital Commerce

Kiala opent netwerk voor consumenten

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:20

Kiala stelt vanaf vandaag zijn netwerk in de Benelux open voor het ontvangen én versturen van pakketten door consumenten. Met Kiala Verzendservice, consumer to consumer-dienstverlening, boort het bedrijf volgens Joris Oudenhuijzen, countrymanager Nederland, een echt nieuwe markt aan.

Gekozen is voor een samenwerking met eBay en Marktplaats, twee platforms waar kopende en verkopende particulieren elkaar steeds vaker treffen. Voor eBay en Marktplaats past distributie via Kiala bij hun streven online handelen voor gebruikers zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Veel consumenten kennen Kiala als ophaalpunt voor hun bestellingen bij postorderaars. Voortaan kunnen zij daar ook zelf pakketten aanbieden voor verzending naar een van de andere Kiala-punten in de Benelux. Voor verkopers en kopers op eBay en Marktplaats een eenvoudige, betrouwbare en voordelige verzendmethode. Op beide sites kan direct verwezen worden naar kialaverzendservice.nl als verzendoptie. De start van de samenwerking met eBay en Marktplaats wordt gevierd met een korting van 50 procent op elk pakket, tot 31 mei 2006.

Het van oorsprong Belgische Kiala richtte in 2001 een netwerk van leveringspunten op voor transport van pakketten. Afhaalpunten in onder meer buurtwinkels, tankstations, stomerijen vormen sindsdien een alternatief voor het postkantoor. Kiala heeft inmiddels een sterke positie verworven in de BtoB- en vooral de BtoC-markt. Automatisering is de motor waarop het verzend- en leveringsnetwerk van het bedrijf draait. Zo kan elk pakket dat wordt verzonden, via kialaverzendservice.nl op de voet worden gevolgd. Bovendien wordt er een melding verstuurd aan de ontvanger wanneer het pakket is aangekomen. Hightech service en simpel gemak die vanaf nu dus niet meer zijn voorbehouden aan bedrijven.