Twinkle /Achtergronden - RSS feed http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/index.xml?feed=rssTwinkle RSS-feeden-usThu, 30 Mar 2017 02:45:41 +0100Thu, 30 Mar 2017 02:45:41 +0100http://www.twinklemagazine.nl/informatie-RSS/Twinkle RSSmarieke@twinklemagazine.nl (Marieke Verdonk)webmaster@twinklemagazine.nl (Webmaster TwinkleMagazine.nl)60 Gappie: verzekerd lenen http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/gappie-verzekerd-lenen/index.xml De deeleconomie rukt op. Even een auto nodig? Leen er een van familie of vrienden. Daar zit wel een risico aan: als er iets gebeurt, is de eigenaar de klos. Nationale-Nederlanden speelt met de app Gappie in op de trend waarbij gebruik belangrijker is dan bezit.

]]>
Wed, 29 Mar 2017 11:46:02 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/gappie-verzekerd-lenen/index.xml
Volautomatische HYPERPERSONALISATIE in e-mailings Create2Fit [sponsored content] http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/volautomatische-hyperpersonalisatie-in-e-mailings-create2fit-[sponsored-con/index.xml In 2010 verkocht Tom Coronel zijn bedrijf Create2Fit voor een recordbedrag, om het halverwege 2016 weer in eigen handen te nemen. Een van zijn eerste actiepunten: het moderniseren van de e-mailmarketing.

]]>
Tue, 28 Mar 2017 13:20:13 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/volautomatische-hyperpersonalisatie-in-e-mailings-create2fit-[sponsored-con/index.xml
Futureproof platformen: integratie, integratie, integratie http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/futureproof-e-commerce-platformen-integratie-integratie-integratie/index.xml Het is alweer 27 jaar geleden dat de eerste webwinkel in Nederland startte en rond het jaar 2000 begon e-commerce een flinke groei door te maken. Veel e-commerce managers zullen inmiddels aan de tweede of misschien wel derde versie van hun e-commerce platform bezig zijn.

]]>
Tue, 21 Mar 2017 11:29:26 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/futureproof-e-commerce-platformen-integratie-integratie-integratie/index.xml
Mysteryshopper bezoekt Kijkshop.nl http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/mysteryshopper-bezoekt-kijkshop.nl/index.xml Mysteryshopper Jurgen Nijhuis bezoekt voor Twinkle webshops. Streng, kritisch en rechtvaardig beoordeelt hij de sites op een flink aantal punten. Dit keer bezoekt hij Kijkshop.nl.

]]>
Tue, 21 Mar 2017 09:07:39 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/mysteryshopper-bezoekt-kijkshop.nl/index.xml
Kansen voor virtual en augmented reality in retail http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/kansen-voor-virtual-en-augmented-reality-in-retail/index.xml Online shoppen is gemakkelijk. Het gaat snel, de prijzen zijn vaak lager dan in de winkel en meestal is het productassortiment ook groter. Maar tot nu toe ontbreekt een belangrijk element dat het fysieke winkelen juist leuk maakt: de interactie met de producten.

]]>
Mon, 20 Mar 2017 15:44:03 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/kansen-voor-virtual-en-augmented-reality-in-retail/index.xml
Meer omzet met rechtstreeks klantcontact http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/meer-omzet-met-rechtstreeks-klantcontact/index.xml Korte lijnen in de interne organisatie en een goede relatie met zowel de consument als met belangrijke plus size bloggers. Dat zijn de pijlers van de groei van X-two, webwinkel in dameskleding met een maatje meer.

]]>
Mon, 20 Mar 2017 11:24:01 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/meer-omzet-met-rechtstreeks-klantcontact/index.xml
Pas op voor Simpsons paradox http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/pas-op-voor-simpsons-paradox/index.xml Het gebeurt regelmatig dat mensen tijdens een A/B-test de bezoekersverdeling aanpassen, bijvoorbeeld als de ene variant beter scoort dan de andere. Dit kan er echter voor zorgen dat een verkeerde conclusie wordt getrokken. Je riskeert namelijk een zogenaamde Simpsons paradox.

]]>
Fri, 17 Mar 2017 15:42:08 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/pas-op-voor-simpsons-paradox/index.xml
Met de paplepel naar China http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/met-de-paplepel-naar-china/index.xml Sinds een kleine tien jaar geleden Chinese baby’s overleden aan vergiftigde Chinese babymelk, is buitenlands babymelkpoeder een gewild product in de Volksrepubliek. Vooral het Nederlandse merk Nutrilon van Nutricia is er populair.

]]>
Wed, 15 Mar 2017 16:29:34 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/met-de-paplepel-naar-china/index.xml
Retouren: geen kostenpost, maar een winstkans http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/retourneren-geen-kostenpost-maar-een-winstkans/index.xml Promovendus Alec Minnema nam van 2011 tot en met januari 2017 het retourbeleid van webshops onder de loep. Daarbij ontdekte hij het grote - en regelmatig onderschatte - belang van goede retourvoorwaarden voor de relatie tussen klant en webshop.

]]>
Wed, 15 Mar 2017 13:06:13 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/retourneren-geen-kostenpost-maar-een-winstkans/index.xml
Het redesign van … Marley Spoon http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/het-redesign-van-marley-spoon/index.xml Webwinkeliers en e-commerce organisaties vertellen over hun nieuwe webwinkeldesign. Wat is er veranderd, vergeleken met de oude site? Wat zijn de verwachtingen? Was het geplande budget toereikend? En welke lessen heeft het project opgeleverd? Deze keer: Marley Spoon.

]]>
Tue, 14 Mar 2017 12:19:39 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/het-redesign-van-marley-spoon/index.xml
Confy: een persoonlijk aflevernetwerk http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/confy-een-persoonlijk-aflevernetwerk/index.xml Confy biedt een oplossing voor de last mile: de start-up faciliteert een persoonlijk aflevernetwerk voor webshoppers. Shared economy en beter voor het milieu, claimt de organisatie.

]]>
Fri, 10 Mar 2017 12:56:41 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/confy-een-persoonlijk-aflevernetwerk/index.xml
Wil de klant nog wel sparen voor korting? http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/wil-de-klant-nog-wel-sparen-voor-korting/index.xml Eindelijk, daar is-ie dan: de Hema klantenpas. Klanten kunnen met de pas - of de app - punten sparen en deze inwisselen voor een kortingsvoucher. Maar zijn spaarprogramma’s nog wel van deze tijd?

]]>
Thu, 09 Mar 2017 12:23:59 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/wil-de-klant-nog-wel-sparen-voor-korting/index.xml