Twinkle /Achtergronden - RSS feed http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/index.xml?feed=rssTwinkle RSS-feeden-usMon, 23 Jan 2017 19:50:52 +0100Mon, 23 Jan 2017 19:50:52 +0100http://www.twinklemagazine.nl/informatie-RSS/Twinkle RSSmarieke@twinklemagazine.nl (Marieke Verdonk)webmaster@twinklemagazine.nl (Webmaster TwinkleMagazine.nl)60 Video #WWV: Margaret Versteden over verkopen via bol.com http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/video-wwv-margaret-versteden-over-verkopen-via-bol.com/index.xml Ongeveer één op de vier artikelen die vorig jaar werden gekocht op bol.com, kwam van een externe verkooppartner. Het aandeel zal naar verwachting binnen enkele jaren groeien tot de helft, daarna zullen de meeste artikelen van partners komen.

]]>
Fri, 20 Jan 2017 16:44:28 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/video-wwv-margaret-versteden-over-verkopen-via-bol.com/index.xml
Video #WWV: Niek Veendrick werkt aan ‘wow’ bij Greetz http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/video-wwv-niek-veendrick-werkt-aan-wow-bij-greetz/index.xml Greetz gaat over ‘het goede gevoel’. Branding is belangrijk voor de nummer 56 van de Twinkle100, die veel meer verkoopt dan digitaal gemaakte postkaarten alleen. ‘We combineren nu een consumentenfocus met een productmarktfocus.’

]]>
Thu, 19 Jan 2017 14:31:44 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/video-wwv-niek-veendrick-werkt-aan-wow-bij-greetz/index.xml
Video #WWV: Arne Turpijn over e-commerce bij Pathé http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/video-wwv-arne-turpijn-over-e-commerce-bij-pathe/index.xml Pathé trok vorig jaar vijftien miljoen bezoekers naar zijn bioscopen. Ruim een derde van de tickets werd online gekocht. Dat scheelt drukte voor de kassa bij de bios én het levert Pathé waardevolle inzichten op. ‘1 online aankoop genereert 87 aanknopingspunten.’

]]>
Thu, 19 Jan 2017 12:00:44 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/video-wwv-arne-turpijn-over-e-commerce-bij-pathe/index.xml
Mysteryshopper bezoekt Zalando.nl http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/mysteryshopper-bezoekt-zalando.nl/index.xml Mysteryshopper Jurgen Nijhuis bezoekt voor Twinkle webshops. Streng, kritisch en rechtvaardig beoordeelt hij de sites op een flink aantal punten. Dit keer bezoekt hij Zalando.nl.

]]>
Tue, 17 Jan 2017 16:31:29 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/mysteryshopper-bezoekt-zalando.nl/index.xml
Vijf online ondernemers over hun focus in 2017 http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/vijf-online-ondernemers-over-2017/index.xml Kostelijk, artificial intelligence, chatbots, crowdlending en andere krachttermen. Maar wanneer is er echt sprake van een positieve bijdrage aan de klantervaring? Wat verwachten e-commerce ondernemers van 2017?

]]>
Tue, 17 Jan 2017 13:03:22 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/vijf-online-ondernemers-over-2017/index.xml
Thijs Vieleers: 'Offline koop ik zelden iets' http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/thijs-vieleers-offline-koop-ik-zelden-iets/index.xml De gehele carrière van Thijs Vieleers staat in het teken van digitaal ondernemen; zo was hij medeverantwoordelijk voor de start van Funda en digital director bij G-Star RAW. Afgelopen zomer werd hij chief operating officer bij BookerZzz, de nummer 21 in de Travel30.

]]>
Mon, 16 Jan 2017 12:24:51 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/thijs-vieleers-offline-koop-ik-zelden-iets/index.xml
Video Vrijdag: Europa's Digital Single Market http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/video-vrijdag-europas-digital-single-market/index.xml Elke vrijdagmiddag vindt u hier een relevante video over e-commerce, met een korte toelichting van de redactie. In deze aflevering van de rubriek ‘Video Vrijdag' Europese Commissie-president Juncker, die uitlegt waarom Europa naar een Digital Single Market toewerkt.

]]>
Fri, 13 Jan 2017 15:53:47 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/video-vrijdag-europas-digital-single-market/index.xml
Op=Op Voordeelshop claimt ruimte in volle markt http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/op=op-voordeelshop-claimt-ruimte-in-volle-markt/index.xml In de toch al drukke markt van personal care en home care ging in september de webshop van Op=Op Voordeelshop live. De snel groeiende retailketen ziet volop kansen: ‘Volgend jaar willen we een groot deel van deze online markt claimen.’

]]>
Fri, 13 Jan 2017 12:33:27 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/op=op-voordeelshop-claimt-ruimte-in-volle-markt/index.xml
Ambachtelijke producten thuisbezorgd http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/ambachtelijke-producten-thuisbezorgd/index.xml De boodschappenbezorgmarkt is flink in beweging. Partijen als Picnic timmeren stevig aan de weg. Versspecialisten zijn online beduidend minder vertegenwoordigd, maar daar brengt Aanhuisgebracht.nl nu verandering in.

]]>
Thu, 12 Jan 2017 13:26:55 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/ambachtelijke-producten-thuisbezorgd/index.xml
To influence or not to influence http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/to-influence-or-not-to-influence/index.xml Steeds meer bedrijven schakelen social influencers in om hun merk of product te promoten op social media, om klantloyaliteit te stimuleren of om meer naamsbekendheid te krijgen. Hoe werkt dit in de praktijk? Een gesprek met twee pioniers: Hema en Torfs.

]]>
Wed, 11 Jan 2017 14:17:18 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/to-influence-or-not-to-influence/index.xml
Frank about tea: eerlijk over thee http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/frank-about-tea-eerlijk-over-thee-1/index.xml Elke maand verse groene of zwarte thee thuisbezorgd. Waarbij je kunt zien waar de thee vandaan komt, hoe het wordt geproduceerd en door wie. Subscription commerce van Frank about tea.

]]>
Tue, 10 Jan 2017 14:24:46 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/frank-about-tea-eerlijk-over-thee-1/index.xml
Ingeklikt.com: hip op de fiets http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/hip-op-de-fiets/index.xml Wielrennen is niet alleen onder mannen populair. De vrouwenlijn van kledingmerken in deze tak van sport is echter ontoereikend, vond Marloes de Bruin. ‘Zonde, want een leuke outfit motiveert je echt om te gaan sporten.’ Ze lanceerde Ingeklikt.com.

]]>
Mon, 09 Jan 2017 12:45:05 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/hip-op-de-fiets/index.xml