Twinkle /Achtergronden/Klantcontact/Personalisatie - RSS feed http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/index.xml/Klantcontact/Personalisatie?feed=rssTwinkle RSS-feeden-usThu, 30 Mar 2017 02:51:50 +0100Thu, 30 Mar 2017 02:51:50 +0100http://www.twinklemagazine.nl/informatie-RSS/Twinkle RSSmarieke@twinklemagazine.nl (Marieke Verdonk)webmaster@twinklemagazine.nl (Webmaster TwinkleMagazine.nl)60 Kansen voor virtual en augmented reality in retail http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/kansen-voor-virtual-en-augmented-reality-in-retail/index.xml Online shoppen is gemakkelijk. Het gaat snel, de prijzen zijn vaak lager dan in de winkel en meestal is het productassortiment ook groter. Maar tot nu toe ontbreekt een belangrijk element dat het fysieke winkelen juist leuk maakt: de interactie met de producten.

]]>
Mon, 20 Mar 2017 15:44:03 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/kansen-voor-virtual-en-augmented-reality-in-retail/index.xml
Wil de klant nog wel sparen voor korting? http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/wil-de-klant-nog-wel-sparen-voor-korting/index.xml Eindelijk, daar is-ie dan: de Hema klantenpas. Klanten kunnen met de pas - of de app - punten sparen en deze inwisselen voor een kortingsvoucher. Maar zijn spaarprogramma’s nog wel van deze tijd?

]]>
Thu, 09 Mar 2017 12:23:59 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/03/wil-de-klant-nog-wel-sparen-voor-korting/index.xml
To influence or not to influence http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/to-influence-or-not-to-influence/index.xml Steeds meer bedrijven schakelen social influencers in om hun merk of product te promoten op social media, om klantloyaliteit te stimuleren of om meer naamsbekendheid te krijgen. Hoe werkt dit in de praktijk? Een gesprek met twee pioniers: Hema en Torfs.

]]>
Wed, 11 Jan 2017 14:17:18 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/to-influence-or-not-to-influence/index.xml
Mysteryshopper bezoekt Alternate.nl http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/12/mysteryshopper-bezoekt-alternate.nl/index.xml Mysteryshopper Jurgen Nijhuis bezoekt voor Twinkle webshops. Streng, kritisch en rechtvaardig beoordeelt hij de sites op een flink aantal punten. Dit keer bezoekt hij Alternate.nl.

]]>
Tue, 13 Dec 2016 10:06:58 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/12/mysteryshopper-bezoekt-alternate.nl/index.xml
De persoonlijke mobiele sommelier http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/11/de-persoonlijke-mobiele-sommelier/index.xml Lekker slobberwijntje, of vind je de aanbevolen fles juist niet te pruimen? In de app Somm kun je een persoonlijk wijnprofiel aanmaken zodat je voortaan weet welke fles je moet kiezen. Proef wijn en beoordeel. De app doet de rest.

]]>
Fri, 25 Nov 2016 13:23:27 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/11/de-persoonlijke-mobiele-sommelier/index.xml
Een wow-moment voor de Bol.com-jubilaris http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/08/een-wow-moment-voor-de-bol.com-jubilaris/index.xml De klant een wow-moment bieden. Dat is de bedoeling van de jubileumcampagne van Bol.com. De webwinkel neemt de klant mee op een trip down memory lane.

]]>
Tue, 30 Aug 2016 12:08:52 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/08/een-wow-moment-voor-de-bol.com-jubilaris/index.xml
The Sting: 'Datagedrevenheid is de essentie' http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/07/the-sting-datagedrevenheid-is-de-essentie/index.xml Je bent merkeigenaar of je bent een marktplaats. Daartussen is geen ruimte meer volgens Willem Wijnen, e-commerce & marketingdirecteur bij The Sting. Data vormen de crux. ‘Wij realiseren een conversie die double digit hoger is dan het marktgemiddelde.’

]]>
Thu, 14 Jul 2016 10:43:15 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/07/the-sting-datagedrevenheid-is-de-essentie/index.xml
Help, de e-commerce giganten komen http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/07/help-de-e-commerce-giganten-komen/index.xml U heeft het nieuws vast niet gemist: e-commerce gigant Alibaba opent een kantoor in Nederland. En hoewel zo’n kantoor geen directe bedreiging vormt voor Nederlandse e-commerce bedrijven, is het wel een teken aan de wand.

]]>
Thu, 07 Jul 2016 11:41:56 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/07/help-de-e-commerce-giganten-komen/index.xml
Video Vrijdag: het lab van Jeans Centre http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/05/video-vrijdag-het-lab-van-jeans-centre/index.xml Elke vrijdagmiddag vindt u hier een relevante video over digital commerce, met een korte toelichting van de redactie. In deze aflevering van de rubriek ‘Video Vrijdag’ ziet u hoe het veertigjarige Jeans Centre loyale klanten verrast op hun verjaardag.

]]>
Fri, 27 May 2016 15:25:50 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/05/video-vrijdag-het-lab-van-jeans-centre/index.xml
Branchegeluiden: techniek op de winkelvloer http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/04/techniek-op-de-winkelvloer/index.xml Wat willen consumenten in de fysieke winkel? Om antwoord op die vraag te krijgen gebruiken steeds meer retailers technologieŽn als instore wifi en iBeacons in hun vestingen. Hoe gaat dit zich de komende jaren ontwikkelen?

]]>
Thu, 21 Apr 2016 12:30:00 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/04/techniek-op-de-winkelvloer/index.xml
Waarom machines weten wat wij willen http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/04/waarom-machines-weten-wat-wij-willen/index.xml ‘Anderen die dit artikel kochten waren ook geÔnteresseerd in…’ In Nederland was het Bol.com die als eerste met suggesties kwam op basis van ons koopgedrag. Inmiddels is deze tactiek niet meer weg te denken uit onze online shop-ervaring.

]]>
Mon, 04 Apr 2016 11:26:14 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/04/waarom-machines-weten-wat-wij-willen/index.xml
Mobile commerce: ondersteun elke fase van de klantreis http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/03/mobile-commerce-ondersteun-elke-fase-van-de-klantreis/index.xml Anno 2016 zijn mobiel en e-commerce onafscheidelijk. In elke fase van de klantreis, vanaf de allereerste oriŽntatie tot de aankoop en zelfs nog ver daarna, gebruikt de consument zijn smartphone en tablet. Dat blijkt ook uit het Episerver Mobile Commerce Report 2015.

]]>
Tue, 22 Mar 2016 13:24:44 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/03/mobile-commerce-ondersteun-elke-fase-van-de-klantreis/index.xml