Twinkle /Achtergronden/Klantcontact/Klantcontactkanalen - RSS feed http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/index.xml/Klantcontact/Klantcontactkanalen?feed=rssTwinkle RSS-feeden-usSun, 26 Feb 2017 08:51:14 +0100Sun, 26 Feb 2017 08:51:14 +0100http://www.twinklemagazine.nl/informatie-RSS/Twinkle RSSmarieke@twinklemagazine.nl (Marieke Verdonk)webmaster@twinklemagazine.nl (Webmaster TwinkleMagazine.nl)60 Spraakherkenning: first movers advantage http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/02/spraakherkenning-first-movers-advantage/index.xml Het is je vast niet ontgaan, de grote technologiebedrijven hebben zwaar geïnvesteerd in technologie voor spraakherkenning en voice assistants. We hebben Siri (Apple), Cortana (Microsoft), de Assistant van Google en natuurlijk Alexa van Amazon.

]]>
Fri, 17 Feb 2017 13:58:16 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/02/spraakherkenning-first-movers-advantage/index.xml
De concurrentievoordelen van clicks én bricks http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/02/de-concurrentievoordelen-van-clicks-en-bricks/index.xml De omzet van webwinkels zonder fysieke vestiging is vorig jaar fors harder gestegen dan de omzet van online retailers met winkels. De grote vraag is natuurlijk: hoe kunnen retailers met een omnichannel-marktbenadering beter gaan concurreren met hun ‘pure play’-collega’s?

]]>
Wed, 15 Feb 2017 12:09:55 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/02/de-concurrentievoordelen-van-clicks-en-bricks/index.xml
Pimmr leert van gebruikers http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/02/pimmr-leert-van-gebruikers/index.xml Gezellig en lekker uit eten! Maar snel een restaurant vinden dat jij écht leuk vindt is nog niet zo makkelijk: bestaande diensten gaan uit van algemene ratings of reviews van anderen, zodat je alsnog moet bepalen of het wel bij jou past.

]]>
Tue, 14 Feb 2017 14:01:08 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/02/pimmr-leert-van-gebruikers/index.xml
Vijf online ondernemers over hun focus in 2017 http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/vijf-online-ondernemers-over-2017/index.xml Kostelijk, artificial intelligence, chatbots, crowdlending en andere krachttermen. Maar wanneer is er echt sprake van een positieve bijdrage aan de klantervaring? Wat verwachten e-commerce ondernemers van 2017?

]]>
Tue, 17 Jan 2017 13:03:22 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/vijf-online-ondernemers-over-2017/index.xml
To influence or not to influence http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/to-influence-or-not-to-influence/index.xml Steeds meer bedrijven schakelen social influencers in om hun merk of product te promoten op social media, om klantloyaliteit te stimuleren of om meer naamsbekendheid te krijgen. Hoe werkt dit in de praktijk? Een gesprek met twee pioniers: Hema en Torfs.

]]>
Wed, 11 Jan 2017 14:17:18 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/to-influence-or-not-to-influence/index.xml
Ingeklikt.com: hip op de fiets http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/hip-op-de-fiets/index.xml Wielrennen is niet alleen onder mannen populair. De vrouwenlijn van kledingmerken in deze tak van sport is echter ontoereikend, vond Marloes de Bruin. ‘Zonde, want een leuke outfit motiveert je echt om te gaan sporten.’ Ze lanceerde Ingeklikt.com.

]]>
Mon, 09 Jan 2017 12:45:05 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/hip-op-de-fiets/index.xml
Liken en disliken op de winkelvloer http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/liken-en-disliken-op-de-winkelvloer/index.xml Bart Groesz van supermarkt Plus in Rozenburg hoort graag van zijn klanten hoe ze zijn zaak beoordelen. Maar dan wel gedetailleerd, zodat hij precies weet waar hij verbeteringen kan aanbrengen. Hiervoor gebruikt hij een beoordelingssysteem op de winkelvloer.

]]>
Thu, 05 Jan 2017 15:09:04 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2017/01/liken-en-disliken-op-de-winkelvloer/index.xml
Mysteryshopper bezoekt Alternate.nl http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/12/mysteryshopper-bezoekt-alternate.nl/index.xml Mysteryshopper Jurgen Nijhuis bezoekt voor Twinkle webshops. Streng, kritisch en rechtvaardig beoordeelt hij de sites op een flink aantal punten. Dit keer bezoekt hij Alternate.nl.

]]>
Tue, 13 Dec 2016 10:06:58 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/12/mysteryshopper-bezoekt-alternate.nl/index.xml
Bugaboo gooit het over een andere boeg http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/12/bugaboo-gooit-het-over-een-andere-boeg/index.xml Bugaboo vergelijkt zichzelf liever met een onderneming uit de technische industrie dan met een verkoper van producten voor moeders en hun pasgeboren baby’s. 'Wij zijn een mobiliteitsmerk.'

]]>
Fri, 09 Dec 2016 06:59:55 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/12/bugaboo-gooit-het-over-een-andere-boeg/index.xml
Mobiel.nl: nieuwe naam op studentikoos fundament http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/11/mobiel.nl-nieuwe-naam-op-studentikoos-fundament/index.xml Studentmobiel.nl kreeg dit jaar een nieuwe naam en een nieuwe webshop. Met het van KPN overgenomen Mobiel.nl onderstreept de retailer het steeds verder verbreden van zijn Nederlandse doelgroep.

]]>
Tue, 22 Nov 2016 14:26:58 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/11/mobiel.nl-nieuwe-naam-op-studentikoos-fundament/index.xml
Conversational commerce: verkoopgesprek 2.0 http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/11/conversational-commerce-verkoopgesprek-2.0/index.xml Sommige marketeers noemen het conversational commerce: het chatten via Facebook Messenger, WhatsApp of het Chinese WeChat dat steeds vaker tot een verkoop leidt, die ter plekke door de klant kan worden afgerekend.

]]>
Thu, 03 Nov 2016 14:02:47 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/11/conversational-commerce-verkoopgesprek-2.0/index.xml
Ace & Tate: de bril als betaalbare modeaccessoire http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/10/ace-tate-de-bril-als-betaalbare-modeaccessoire/index.xml Online brillenverkoper Ace & Tate groeit razendsnel. Founder Mark de Lange: ‘Het is onze missie om van de bril een zo toegankelijk mogelijk product te maken.’

]]>
Mon, 24 Oct 2016 12:53:48 GMThttp://www.twinklemagazine.nl/achtergronden/2016/10/ace-tate-de-bril-als-betaalbare-modeaccessoire/index.xml