Woensdag 15 maart 2017

577 keer gelezenNu reageren

Met de paplepel naar China

Met de paplepel naar China

Sinds een kleine tien jaar geleden Chinese baby’s overleden aan vergiftigde Chinese babymelk, is buitenlands babymelkpoeder een gewild product in de Volksrepubliek. Vooral het Nederlandse merk Nutrilon van Nutricia is er populair.

Tekst: Danielle Scheffer

De export van babymelkpoeder naar China is nog steeds groot en de schappen in de Nederlandse winkels zijn gauw leeg. Consumenten uit Nederland kunnen sinds eind 2016 bij OriginalBabyBrands.com Nutrilon babyvoeding bestellen en rechtstreeks naar vrienden en familie in China laten versturen. De site verkoopt dus niet direct aan eindgebruikers en is niet toegankelijk vanuit China. Het is een initiatief van Holland at Home, gespecialiseerd in mondiale verzending van Nederlandse levensmiddelen aan consumenten.

‘Er is vanuit China grote vraag naar hoogwaardige babyvoeding’, aldus Lars Heugel, managing director van OriginalBabyBrands.com. ‘Bij Holland at Home signaleerden wij dat Nederlandse kopers - vaak van Chinese afkomst - van deze babyvoeding een oplossing zoeken die gemakkelijke bestelling en eenvoudige verzending combineert. Daarom hebben we dit platform opgericht.’ De nieuwe webshop staat volgens Heugel los van de bestaande bedrijven van Holland at Home, die een andere doelgroep bedienen met andere productcategorieŽn.

Voor Chinese consumenten is gegarandeerde echtheid van de producten en houdbaarheid van het grootste belang. OriginalBabyBrands.com werkt samen met Nutricia, dat de Nutrilon-producten rechtstreeks aanlevert, en met PostNL, dat de pakketten tot in China bezorgt in een speciaal ontwikkelde verpakking waarin de producten gegarandeerd in originele staat aankomen.

OriginalBabyBrands.com wordt gepromoot op social media, waaronder WeChat en Facebook, en via advertenties in drie in Nederland verschijnende Chinese kranten. In februari start een loyaliteitsprogramma waarbij consumenten punten voor korting kunnen sparen. Betalen is mogelijk via onder meer Alipay en creditcard. ‘Nutricia is de eerste die ons officieel steunt. In de toekomst zullen we veel meer babyartikelen gaan verkopen, we zijn met een aantal merken in onderhandeling’, meldt Heugel.

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 2-2017.

Lees ook: Holland at Home werkt samen met Nutricia voor China (10 maart 2017)


0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Geef nu als eerste een reactie op:
Met de paplepel naar China










Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.