Dinsdag 14 februari 2017

2023 keer gelezenNu reageren

Pimmr leert van gebruikers

Pimmr leert van gebruikers

Gezellig en lekker uit eten! Maar snel een restaurant vinden dat jij ťcht leuk vindt is nog niet zo makkelijk: bestaande diensten gaan uit van algemene ratings of reviews van anderen, zodat je alsnog moet bepalen of het wel bij jou past.

Tekst: Danielle Scheffer

Pimmr biedt jouw favoriete restaurant in spe’, aldus oprichter Paul Bongers. De app maakt daarvoor gebruik van big data analyse en artificial intelligence: hij verzamelt gegevens van de gebruiker, leert zo diens voorkeuren kennen en kan daardoor steeds beter persoonlijke aanbevelingen geven. ‘Bestaande apps houden bovendien geen rekening met het feit dat je vrijwel altijd in gezelschap uit eten gaat’, zegt Bongers. Pimmr heeft daarom sinds kort een groepsfunctie: in de app selecteer je met wie je gaat eten, wat je wilt eten en waar (in welke plaats). De app combineert vervolgens de groepssmaak, stelt een matchend restaurant voor en er kan meteen gereserveerd worden. ‘Daarnaast kan de gebruiker zich laten inspireren door het bekijken van beoordelingen en toplijstjes van zijn vrienden’, vult Bongers aan. Hij werkt met een team van tien man aan de app. Voor de marketing maakt hij vooral gebruik van social media. ‘In onze communicatie met gebruikers vinden wij persoonlijke relevantie belangrijk, waarbij wij veel een-op-een contact hebben via de chatservice in de app of per e-mail.’

De app is gratis. Voorlopig bestaat het verdienmodel uit een vergoeding voor elke reservering. Het bedrijf werkt hiervoor samen met Couverts. In de toekomst ziet Bongers mogelijkheden de verkregen metadata te benutten.

Op dit moment staan er zevenduizend restaurants in de database. Wekelijks worden nieuwe restaurants toegevoegd, ook kunnen gebruikers ontbrekende restaurants doorgeven. Er zijn plannen om in de toekomst de categorieŽn uit te breiden met andere activiteiten die je buiten de deur met vrienden onderneemt, bijvoorbeeld een avondje uit, een evenement of een vakantie.

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 1-2017.


0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Mobiele marketing (Marketing)
- Segmentatie (Klantcontact)
- Klantcontactkanalen (Klantcontact)



Geef nu als eerste een reactie op:
Pimmr leert van gebruikers










Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.