Vrijdag 10 februari 2017

981 keer gelezenNu reageren

Van der Schoot (Drukwerkdeal.nl): ‘Ik raak nooit uitgeleerd’

Van der Schoot (Drukwerkdeal.nl): ‘Ik raak nooit uitgeleerd’

Niek van der Schoot kijkt met trots terug op zijn jaren bij retailer Schuurman Schoenen. Hij richtte er de e-commerce omgeving in en ontwikkelde de omnichannel strategie waarbij veertig winkels aan de webshop gekoppeld werden. ‘Dat was best een uitdaging.’ Na bijna zes jaar vond hij het tijd voor een nieuwe challenge: sinds kort is hij teamlead channels bij Drukwerkdeal.nl.

Tekst: Danielle Scheffer

---------------------------------------------------------------
Naam: Niek van der Schoot
Functie: teamlead channels Drukwerkdeal.nl
Leeftijd: 30
---------------------------------------------------------------

Inspiratie
‘Online volg ik nieuwe ontwikkelingen op de voet via Frankwatching en Marketingfacts. In mijn huidige functie geef ik leiding aan een team van online marketingspecialisten, en daarom zoek ik naast algemene marketingnieuwtjes ook continu informatie met diepgang per kanaal. Daarnaast kijk ik naar ontwikkelingen bij grote internationale retailsites als Zappos en Amazon, en volg ik Retailnews.nl. Offline lees ik de vakbladen Twinkle en Emerce. Ik raak ook geïnspireerd door vraagstukken uit de praktijk en toepassingen van e-commerce oplossingen binnen andere branches.’

E-commerce
‘Het leuke aan e-commerce vind ik de dynamiek. Je bent constant informatie aan het verzamelen en raakt nooit uitgeleerd. Daarbij heb je te maken met steeds geavanceerdere technologieën. Je kunt steeds meer toepassen, bijvoorbeeld in personalisatie. Je moet manieren zoeken om alles samen te brengen en zo de klantervaring optimaliseren en je business een boost geven.’

Ontwikkelingen
‘Ik ben erg geïnteresseerd in ontwikkelingen op het gebied van personalisatie; bijvoorbeeld het dynamisch maken van webshops op gebruikersniveau. En daarmee ook het optimaliseren van de gebruikersvriendelijkheid. Je kunt binnen een webshop door bepaalde profielen op te stellen relevantere informatie tonen. Het gaat uiteindelijk natuurlijk om de eindgebruiker: die moet in een warm bad terechtkomen.’

Shoppen
‘Ik koop van alles online: kleding, accessoires, cadeautjes. Boodschappen en verse producten koop ik offline. Dat heeft vooral te maken met de beperkte afleveringsmogelijkheden in mijn woonomgeving. De buren nemen al heel veel pakketjes voor mij aan, als daar mijn levensmiddelen ook nog eens bij komen wordt dat echt te veel. Ik zou liever een box voor de deur hebben waarin alles afgeleverd kan worden.’

Vrije tijd
‘In mijn vrije tijd vind ik het leuk om met mijn gezin op pad te gaan. Ik heb een vrouw en twee jonge kinderen. Daarnaast ga ik in het weekend graag mountainbiken in de Twentse bossen om mijn e-commerce mindset los te laten. Verder ben ik lid van de Ronde Tafel; dat is een club heren tussen 25 en 40 jaar oud met ondernemerszin en ambitie. Vriendschap en maatschappelijke betrokkenheid staan centraal. We leren zakelijk van elkaar en houden ons daarnaast bezig met lokale goede doelen.’

Zee
‘In de zomer ga ik altijd met mijn gezin naar Zuid-Frankrijk. Ik vind het heerlijk om daar te ontspannen, naar het strand te gaan, steden als Saint-Tropez en kleine dorpjes daaromheen te bezoeken. Verder zou ik graag een keer in de winter naar de ABC-eilanden gaan, om dan het contrast met Nederland mee te maken: Kerst vieren in je zwembroek.’

Motto
‘Ik ben heel nuchter, maar op mijn visitekaartje staat: “Kennis is macht, maar enthousiasme brengt iets op gang.” Als mensen passie voor hun werk hebben, straalt dat uit en dat vind ik prachtig om te zien. Enthousiasme brengt je verder dan alleen kennis.’

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 1-2017.

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Geef nu als eerste een reactie op:
Van der Schoot (Drukwerkdeal.nl): ‘Ik raak nooit uitgeleerd’

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.