Twinkle | Digital Commerce

Gat in de markt: Detaartenmakelaar.nl

2017-05-27
180101
  • 1:47

Funda, maar dan voor taarten, koekjes en ander gebak. Zo ziet oprichter Clinton End zijn platform Detaartenmakelaar.nl. Hij brengt er vraag en aanbod samen binnen de wereld van taarten, koekjes, cakes en ander gebak. De slogan op het platform claimt: ‘De beste  bakkers op 1 plek.’
 
Tekst: Danielle Scheffer
 
Taart, koek, gebak, we zijn er dol op. Er is ook altijd wel iets te vieren, een reden om iets lekkers te kopen. ‘Toen mijn vrouw in een bepaalde periode voor veel mensen aan het bemiddelen was tussen hobbybakkers en klanten, vergeleek ik dat met een huizenmakelaar en zo bedacht ik een soort Funda, maar dan voor taarten, koekjes en andere lekkernijen’, aldus initiatiefnemer Clinton End. ‘De combinatie van een constante vraag naar patisserie met de verschuiving van offline naar online zoek- en shopgedrag, vraagt om zo’n platform.

Onafhankelijk
DeTaartenMakelaar is onafhankelijk: iedere bakker, groot of klein, zakelijk of hobbymatig kan zich er presenteren. Wij verkopen zelf geen producten. Het contact en de afhandeling van de bestelling verloopt altijd tussen de bakker en de klant.’

Klanten kunnen zoeken naar bakkers met als criteria onder meer plaats, levertijd, specialiteit en dieet, en ze kunnen ook recenseren. Bakkers - zowel professionals als thuisbakkers - kunnen een profielpagina aanmaken.

Toekomstplannen
Voor wat betreft marketing zetten End en zijn compagnon Patrick Valpoort voornamelijk in op Facebook en zoekmachineoptimalisatie. In het najaar starten ze met een Adwords-campagne. Wat zijn de toekomstplannen? ‘Op korte termijn willen we onze database aanvullen met meer bakkers. En we starten na de zomer dus met een grote publiekscampagne om bekendheid te genereren. We willen het publiek ook méér bieden in de vorm van leuke acties en scherpe kortingen. Op langere termijn willen we het concept in andere landen uitrollen.’

End runt Detaartenmakelaar.nl nu nog naast zijn baan als adviseur online marketing en communicatie. ‘Maar gezien de groei van DeTaartenMakelaar moet ik binnenkort kiezen voor één van beide.’ Een tip voor andere (startende) webwinkeliers? ‘Een goede website is nooit af en het gaat niet slechts om de conversie, het gaat om de relatie.’
 
Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 7-2015.