Onder de kop ‘webshops are booming’ besteedde het actualiteitenprogramma Nieuwsuur gisteren aandacht aan de groei van e-commerce in Nederland. In het item komt onder andere Suzan Eikelenstam aan het woord, die gister een boek presenteerde over Internetgodinnen.
Nieuwsuur wijst erop dat onder de ruim twintigduizend webwinkeliers in Nederland zich relatief veel vrouwen (42 procent) bevinden. Het boek Internetgodinnen, waarin een interview met Twinkle-hoofdredacteur Marieke Verdonk is opgenomen, besteedt aandacht aan succesvolle vrouwelijke webwinkeliers. Ook worden stappen benoemd waarmee beginnende online-verkopers verder kunnen komen.
Nieuwsuur liet behalve Eikelenstam ook Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org, Claudia Willemsen van Kleertjes.com en Tijmen Mulder van Tieshurt.nl aan het woord. U kunt het item hieronder bekijken.
Ik was wel een beetje verrast door het aantal personeelsleden van kleertjes.com. 110 werknemers op 10,6 miljoen omzet?
Dat betekend of dat er een enorme marge zit op kleding, of dat er heel veel parttimers werken bij kleertjes.com
Ter vergelijking; wij werken met 2 FTE en moeten een omzet halen van 0,5 miljoen voor break even.
Hoi Ralph,
Je hebt bij beide gelijk, kan natuurlijk zo zijn dat veel van de werknemers in de magazijn werken, en dat er dan misschien van de 110 werknemers 20 werknemers zijn met een hoge salaris.
Maar als ik zo hoor zit en bij jou werkzaamheden weinig marge als je zoveel moet omzetten om breakeven te draaien, of je hebt teveel overheadkosten?
gr. Cris
Ik heb de uitzending ook gezien, bizar om te zien dat achter kleertjes.com zo een organisatie schuilgaat. Zo zien je maar weer, op internet geld de winner takes it all.
@Kamerplant; wat bedoel je precies? Ik heb de uitzending ook gezien maar heb nauwelijks iets van de organisatie gezien. Een dame aan de telefoon, Claudia die door de gangpaden liep en wat shots van het fotograferen van kleding. Leek mij een vrij normale gang van zaken met een aantal personen achter de schermen die weten wat ze doen.
Zojusit even de herhaling gekeken naar aanleiding van dit artikel via http://www.herhaling.nl/Nieuwsuur/163/. Ben geen fan van nieuwsuur maar goede aflevering!
Ook Editie NL van RTL besteedde aandacht aan de toenemende populariteit van webwinkelen en de rol van vrouwen daarin. Het item is hier te zien.
Wat ontzettend leuk om ook de gezichten te zien bij Kleertjes.com en om achter de schermen mee te kijken! Het boek internetgodinnen heb ik zelf ook gelezen en ZOVEEL aan gehad ook. Heel leuk om te weten wie deze personen zijn.