Twinkle | Digital Commerce

BNR Nieuwsradio over webwinkellogistiek (fragment)

2017-09-04
358236
  • 1:15

Webwinkellogistiek was gisteravond het belangrijkste onderwerp in De Grote BNR Klantenshow. Docent en Twinkle-blogger Walther Ploos van Amstel en Hans Dijkzeul van Selektvracht bespraken de stelling: ‘Het is belachelijk dat bedrijven niet preciezer kunnen aangeven wanneer een bezorger langs komt.’

De stelling was voor de uitzending voorgelegd aan een Vriendenpanel van BNR Nieuwsradio op LinkedIn. Alfred Blokhuizen, Statenlid voor Groen-Links in Zuid-Holland, was een van de mensen die zijn mening liet horen. Hij komt in de radio-uitzending voorbij met de quote: ‘Sinds bedrijven service als kostenpost zijn gaan zien en niet als kracht, zijn de kosten van de service eigenlijk op rekening gekomen van de klant. Als je twee uur moet wachten op bijvoorbeeld de levering van een wasmachine, dan is zo’n wasmachine opeens zon vijftig tot honderd euro duurder, dus naar mijn mening concurreren de ondernemers op kosten van hun klanten.’

Ploos Van Amstel en Dijkzeul gaan in op deze stelling, maar vervolgens ook op onder meer retourlogistiek, tijdvakbelevering en op nieuwe initiatieven en pickup-services als die van Tesco.

Sluitpost
In de uitzending zegt Ploos van Amstel dat logistiek nog altijd een sluitpost is bij veel webwinkeliers, terwijl de consumentenzorg over veilige en betrouwbare levering inmiddels een groter struikelblok is voor e-commerce dan de zorg over betaling. De docent gaat onder meer in op de kritiek die hij van webwinkeliers ontvangt op zijn blog-postings op deze site.

-> FRAGMENT GROTE BNR KLANTENSHOW