The winner takes it all. Die conclusie trekt WUA! op basis van gebruikersonderzoeken naar websites van verzekeraars. De transactiekans van de verzekeraar met de beste site ligt gemiddeld ruim de helft hoger dan die van de nummer twee.
WUA! maakte een benchmark op basis van elf eerdere gebruikersonderzoeken naar aanbieders van onder meer auto-, zorg- en reisverzkeringen. De sites werden door een kwalitatief panel beoordeeld op criteria als vindbaarheid, vertrouwen, gebruiksvriendelijkheid en informatiewaarde, waarna per aanbieder een Web Performance Score kon worden vastgesteld.
De allerbeste
De verzekeraar met de hoogste score kan gemiddeld op 55 procent meer transactie (de uiteindelijke voorkeur van de respondenten, red.) rekenen dan de nummer twee. WUA! rekent voor: ‘Voor een branche waarin bijvoorbeeld een jaarlijkse omzet van 100 miljoen euro wordt gedraaid, zouden dit betekenen dat de populairste verzekeraar er met 21,9 miljoen vandoor gaat, terwijl de nummer twee het met 14,1 miljoen moet doen. Een treffende constatering, die wel aantoont hoe essentieel het voor een organisatie is om de allerbeste te zijn op het web.’
Het nakijken
WUA! vervolgt: 'Wat de resultaten verder aantonen, is dat een organisatie die buiten de top-3 valt helemaal het nakijken heeft. Het verschil in uiteindelijke voorkeur tussen de winnaar en de nummer vier bedraagt gemiddeld gezien niet minder dan 151 procent. Er blijkt dus steeds een kleine groep aanbieders te zijn die er met het grootste deel van de taart vandoor gaat.’
Een en ander wordt duidelijk zichtbaar gemaakt in onderstaande grafiek.
Meer informatie over de benchmark van WUA!, dat wijst op het belang van kwalitatief onderzoek, vindt u op de site van het bureau.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Best beoordeelde verzekeraars spekkoper'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.