Twinkle | Digital Commerce

Vliegende start voor Scheidsrechtershop.nl

2017-05-27
  • 2:02

In drie dagen een webshop bouwen; ga er maar aan staan. 'Het was hectisch en ik werd geleefd', herinnert Koen Kornegoor zich. 'Maar het was wel hartstikke leuk.' Hij won vorig jaar met zijn concept voor Scheidsrechtershop.nl de gratis webwinkel tijdens de Thuiswinkel Vakbeurs.

Tekst: Marieke Verdonk  

Vorig jaar heeft Koen Kornegoor zijn omzetdoelen ruim gehaald met zijn Scheidsrechtershop.nl. Dit jaar verwacht hij een omzetgroei van minimaal 200 procent. 'Het gaat heel erg goed', vertelt de jonge ondernemer. 'We zijn overgegaan op een nieuw systeem waarmee we onder andere prijzen en afbeeldingen direct aan de producten kunnen koppelen. Dat is een investering die we al vrij snel hebben kunnen maken.' Kornegoor werd vorig jaar winnaar van de gratis webwinkel die in drie dagen, tijdens de Thuiswinkel Vakbeurs, werd gebouwd. 'Ik doe de online-marketing voor Teamsport.com en zag daar dat scheidsrechterstoebehoren weinig aan-dacht krijgen. Mijn doel was om die prijs te winnen en ik heb me er volledig voor ingezet.'

Nichesites
Voor dit jaar heeft Kornegoor zich ten doel gesteld om meer uit de organische zoekresultaten te halen. 'Als we dat goed op orde hebben, willen wij aan de slag met nieuwe nichesites als keepershop en rugbyshop. Vooral van die laatste verwacht ik veel, omdat rugbykleding in Nederland slecht verkrijgbaar is.'

Het winnen van de gratis webwinkel heeft Kornegoor veel publiciteit opgeleverd. 'Nog niet zo lang geleden werd ik gebeld door De Telegraaf, ik heb bij Edwin Evers in zijn programma gezeten en ook andere radioprogramma's nodigden me uit.'
De publiciteit en de goede start zijn voor Kornegoor de belangrijkste zaken die aan het winnen van de prijs verbonden waren. Ondertussen is hij ook bezig met het opzetten van een webwinkel voor Schuurman Schoenen. 'In augustus, als ze de najaarscollectie presenteren, gaat de webshop online. Ook dat is het gevolg van de Thuiswinkel Vakbeurs en de publiciteit eromheen.'

Braamhaar
Maar Kornegoor had ook nog een tegenvaller. De internationale top-scheids-rechter Eric Braamhaar zou het gezicht worden van de webshop, maar hij werd teruggefloten door de KNVB en Nike. 'De KNVB heeft een contract met Nike, dus Braamhaar - die in dienst is van de KNVB - mocht onze producten niet promoten. Een enorme teleurstelling.'

Ondernemend als hij is, probeert Kornegoor er een positieve draai aan te geven: 'Wij zijn in gesprek met Nike om onze hun producten via zijn webshop te mogen verkopen. Ik hoop echt dat dit lukt. Dat zou de webshop een grote impuls kunnen geven.'

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 04-2009