Twinkle | Digital Commerce

Life: Dani Bicker Caarten

2017-05-27
  • 2:07

'BLIJVEN VERNIEUWEN EN JE BEZOEKERS PRIKKELEN'

Net4Kids, een online-platform voor kinderhulpprojecten, heeft de site onlangs flink vernieuwd en een persoonlijke omgeving voor donateurs geïntroduceerd: MyNet4Kids. Algemeen directeur Dani Bicker Caarten (42): 'Internet biedt zoveel mogelijkheden om donateurs te betrekken bij de doelen die ze steunen. Het valt me op dat andere goede doelen daar nauwelijks gebruik van maken. Het is niet een zichzelf vernieuwende wereld.'

Door: Mirjam Hulsebos

Internet          
'Ik zou niet meer zonder internet kunnen. Ik doe alles online, of ik nu iets wil weten, wil kopen, mensen wil spreken of lekker wil ontspannen. Ik kan me haast niet meer voorstellen hoe ik vroeger al die dingen deed. Er staan bij ons thuis zes Apples: mijn man en ik hebben allebei twee laptops en we hebben nog twee vaste computers waar de kinderen van zeven en negen veel achter zitten.'

Inspiratie
'Sites als Bol.com of Amazon.com geven je suggesties voor een volgende aankoop en maken je nieuwsgierig. Op een slimme manier zorgen ze ervoor dat je meer koopt dan je anders zou doen, zonder dat het vervelend is. Zij laten zien dat je jezelf voortdurend moet vernieuwen om bezoekers te blijven prikkelen. Een andere inspiratiebron is Kiva.org, een site die vraag en aanbod op het gebied van microkredieten bij elkaar brengt. Zij maken van doneren een verslavend spel. Investeerders sturen elkaar tips over interessante bedrijven en brengen zo een vliegwiel op gang. Het is mijn doel om van Net4Kids ook zo'n soort community te maken.'

Eerste aankoop
'Ik koop online voornamelijk dingen die door de brievenbus kunnen. Ik heb er zo'n hekel aan als ik alsnog naar het postkantoor moet om het pakketje op te halen. Een webwinkel moet voor mij heel duidelijk aangeven wanneer ze de producten komen afleveren, zoals Albert.nl. Het eerste dat wij online kochten was een schilderij van Herman Brood op een internetveiling. Het ging ons helemaal niet om dat schilderij, maar om het spel. Om vijf voor twaalf nog snel een bod uitbrengen en dan vol spanning afwachten of dat hoog genoeg is.'

Plannen
'We hebben net MyNet4Kids geïntroduceerd. Het belangrijkste doel voor dit jaar is om dat verder uit te bouwen, om donateurs nóg meer te betrekken bij de projecten die zij steunen. En verder timmeren we hard aan de weg met onze naamsbekendheid. Nestlé heeft ons eind vorig jaar hulp toegezegd voor alle
marketingcommunicatie. Op dit moment werken we aan een communicatie-strategie. U gaat zeker meer van ons horen.'

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 05-2009.