Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Romp & Roll

2024-04-08
1000562
  • [interview]
  • 1:25

Romp & Roll is een nieuw d2c-merk rompers, duurzaam gemaakt in Portugal.

Jaarlijks worden er in Nederland 4,5 miljoen rompers verkocht, weet Marieke Hermans, medeoprichter van het nieuwe merk. En die rompers worden intensief gebruikt: kinderen dragen ze dagelijks tot ze zindelijk zijn, dus de kwaliteit moet goed zijn. En juist dát laat bij veel fast-fashionmerken nogal te wensen over, zo concludeerden de oprichters na gesprekken met ruim zeventig ouders.

Hermans en medeoprichter Robert de Laat gebruikten alle inzichten uit hun onderzoek om samen met hun designer en fabrikanten de perfecte romper te ontwikkelen. ‘Extra zacht aan de binnenkant, uitstekende pasvorm, meegroeibuttons en mooie kleuren. Ze zijn gekleed en passen bij elke outfit’, prijst Hermans aan. ‘Met de hand gemaakt in Portugal en volledig GOTS-gecertificeerd. Ze worden milieuvriendelijk en sociaal verantwoord geproduceerd.’

Reminder-service

Rompandroll.nl onderscheidt zich volgens Hermans van concullega’s door de kwaliteit, door de focus op duurzaamheid (‘Wij stimuleren ook dat rompers doorgaan naar een jonger gezinslid’) en door een ‘Help mij kiezen’-quiz, waarmee nieuwe, jonge ouders die nog niet zo goed weten wat ze nodig hebben, bij het juiste product uitkomen. Verder is er nog een reminder-service die ouders erop attent maakt dat er een grotere maat nodig zal zijn.

Bestellingen worden in een mooi brievenbuspakket thuisbezorgd, aldus Hermans. De logistiek en distributie is uitbesteed aan Monta fulfilment.

Push- en pullstrategie

Het nieuwe merk is geïntroduceerd op de Negenmaandenbeurs. De oprichters willen graag contact met hun doelgroep en staan daarom op passende events. Verder gaan ze een push- en pullstrategie inzetten en samenwerken met andere merken en met influencers. ‘Om een succesvol d2c-merk te worden, is het belangrijk om een sterk merk te bouwen’, besluit Hermans. ‘De juiste balans tussen het bouwen van een merk en het sturen op conversie is altijd een uitdaging.’