Twinkle | Digital Commerce

Kruidvat breidt marketplace gefaseerd uit

2024-04-02
1000562
  • 0:57

Kruidvat heeft een nieuwe productgroep aan zijn marketplace toegevoegd. Het is voor externe verkopers nu ook mogelijk om sportartikelen te plaatsen, mits het bij de winkelketen past.

Nog geen half jaar geleden zag de Kruidvat Marketplace het licht. De retailer koos er specifiek voor om te starten met een geselecteerd aanbod, namelijk babyproducten, en ging bewust voor een gecureerd aanbod dat niet concurreerde met het huidige, eigen aanbod. AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, is nog steeds selectief en bepaalt zelf welke verkopers het toelaat. Toen de marketplace vorig jaar van start ging, werkte de retailer met zeven verkooppartners. Dat aantal is sinds die tijd verdubbeld, schrijft Emerce.

De huidige uitbreiding vindt plaats in de categorie Gezondheid/Sport. Zelf verkoopt de keten daar bijvoorbeeld vitamines, sportrepen en -drankjes. Externe partners voegen daar grotere items aan toe zoals bokszakken, yogamatten en hometrainers. Met hen worden service level agreements afgesloten. Zij moeten een minimum kwaliteitsniveau garanderen richting de consument wat bijvoorbeeld de levering aangaat. Volgens Emerce is Beauty & Body de volgende productcategorie die Kruidvat toegankelijk zal maken voor externe verkopers.