Twinkle | Digital Commerce

Kellogg’s tuigt b2b-webshop op

2024-04-05
1000562
  • 1:06

Kellanova, voorheen beter bekend als Kellogg Company, start in Duitsland met een b2b-webshop waarbij het producten als ontbijtgranen maar ook Pringles chips aan zakelijke klanten gaat verkopen.

De shop is onderdeel van de strategie van het bedrijf om zich meer digitaal te oriënteren. Sinds oktober vorige jaar test het bedrijf met de webshop in Duitsland, dat nu dus ook de eerste markt is waar de shop daadwerkelijk wordt gelanceerd.

Hotels en kiosken

Kellogg’s heeft ook een aparte logistieke operatie opgetuigd om producten voor e-commerce verzendingen op te slaan en te leveren. Doel van de webshop is ook om nieuwe klantengroepen aan te boren. Zo moeten locaties als hotels, kiosken, tankstations en zwembaden worden bereikt.

Niet alleen in bulk

Om ook interessant te zijn voor kleine locaties is het ook mogelijk om kleinere hoeveelheden in te slaan via de webshop en niet in bulk, zoals wel vaker te zien is bij b2b-webshops. ‘Wij willen onze producten aanbieden daar waar onze klanten ze zoeken. De online shop stelt ons in staat ons portfolio te optimaliseren, trends in de markt sneller te identificeren en daarop te reageren’, aldus Oliver Bruns, managing director van Kellanova in Duitsland.

Het is nog niet bekend of Kellanova plannen heeft om de webshop naar meer landen uit te breiden.