Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: HashClash

2024-03-25
1000562
  • [interview]
  • 1:33

Chadli Hachani is al sinds jaar en dag fan van aparte sneakers. Daarnaast verzamelt hij sinds een jaar of vijftien jaar kunstwerken die hem persoonlijk raken. Recent opende hij HashClash, een webshop waarin hij beide soorten producten verkoopt.

‘De naam HashClash is een mix van “hashtag”, wat staat voor de diversiteit aan producten, en “clash”, het samenbrengen van deze producten’, legt Hachani uit. Hij bestiert de nieuwe shop naast zijn reguliere baan als marketingmanager bij TopParken. ‘HashClash is live gegaan in januari, na een voorbereidingsfase waarin mijn ervaring met marketing, fotografie en vormgeving goed van pas kwam’, vertelt de eigenaar.

De unieke sneakers levert hij aan klanten in speciaal papier en met een handgeschreven kaart. ‘Hiermee proberen we net iets meer beleving te creëren bij het uitpakken’, zegt hij. Voor wat betreft de kunst houdt Hachani onder meer van het werk van El Viro uit Spanje of TedyZet uit Litouwen: ‘Kunstwerken waarbij je de penseelstreken kunt zien en ruiken, hun stijl en verhaal is goed zichtbaar.’ Verder bevat het aanbod in de webwinkel afdrukken van foto’s, waaronder een aantal dat door de eigenaar zelf gemaakt is. Verkochte kunstwerken worden – al dan niet ingelijst of opgespannen – verzonden per DHL Express of UPS. Alle producten worden bewaard in een ‘geheime’ opslag, vanwege hun waarde en diefstalgevoeligheid.

Voor marketingdoeleinden benut de eigenaar zijn eigen platform Kennisdomein en bouwt hij een volgerbasis op Instagram en TikTok. Verder is SEO van belang en verkent hij salesplatformen Woovin en Wethenew voor breder bereik.

Als grootste uitdaging ziet Hachani het inkopen van de juiste sneakers. ‘Je wint zelden bij de sneaker raffles (lotingen om sneakers te mogen kopen, red.) en in de resellmarkt proberen veel particulieren snel geld te verdienen. Daarbij komt dat merken tegenwoordig te veel voorraad in de markt zetten, waardoor de waarde na lancering snel daalt.’