Bol.com gaat verder als bol. Het laatste deel van de naam wordt geschrapt. Ook wordt de huisstijl van het bedrijf wat aangepast.
Bol is een afkorting van Bertelsmann On-Line, dat in 1999 met de online verkoop in Nederland begon. Destijds werd besloten om achter de naam ‘.com’ aan te houden, om aan te geven dat het om een online winkel ging. Inmiddels is dat al enige tijd niet meer nodig.
Bol.com wordt in de volksmond al vaak ‘bol’ genoemd, en nu kiest het platform er dus ook zelf voor om die naam aan te houden. ‘We voelen ons meer bol dan bol.com. En belangrijker nog, klanten noemen ons al zo. Het wordt al informeel gebruikt, wij maken het nu officieel’, aldus cmo Boukje Taphoorn.
Naast de merknaam verandert bol (voorheen bol.com) ook een en ander aan de huisstijl.
Kan beter in DROL veranderd worden ! Sinds het keer op keer fout gaat omdat ze voor andere bedrijven een platform zijn en vaak dus verantwoording verleggen vind ik het een DROL van een online winkel geworden.
Waardeloze organisatie. Zelden zulke domme medewerkers meegemaakt.
Gegeven het nieuwe logo gaan ze niet verder als bol, maar als bol met een punt erachter. Ze laten dus alleen de com vallen en niet de .com!
inderdaad, de . houden ze dus moeten ze voortaan "BOL punt" noemen blijkbaar