Twinkle | Digital Commerce

J. Crew zet in op virtuele etalage

2023-06-13
1000562
  • [nieuws]
  • 1:24

De Amerikaanse retailer J. Crew zocht een oplossing om klanten langer op de site te houden én ervoor te zorgen dat ze items aan willen schaffen. Obsess, een bedrijf dat virtuele 3D-winkels voor retailers creëert, heeft daarom een virtuele etalage ontworpen voor de retailer.

Foto: J.Crew

Nieuwssite CNBC geeft ons een voorbeeld aan de hand van de interface van J. Crew. Stel je eens voor: je loopt de trappen van een vakantiehuis op en wandelt vervolgens over de veranda waar badkleding aan een waslijn hangt te drogen, het huisje binnen. In de kamer waar je binnenstapt, kun je diverse andere kledingstukken bekijken. Je zoekt de leukste kledingstukken uit en doorloopt alle kamers. Als je alle kamers gehad hebt, kom je uiteindelijk in een geheime vuurtoren terecht waar je de meest populaire kleding kunt vinden. Klinkt als fictie toch? Ja en nee. De kleding kun je echt uitzoeken, maar de omschreven plek is virtueel.

Steeds meer bedrijven krijgen interesse in het creëren van zo’n online wereld. Een wereld waarin klanten meespelen in een quiz, een speurtocht kunnen doen of geheime kamers kunnen ontdekken, alleen al door het bezoeken van de virtuele etalage. Volgens Neha Singh, CEO van Obsess, voegen klanten tien keer zoveel producten aan hun winkelwagen toe wanneer ze meedoen en het spel voltooien, schrijft CNBC. In de virtuele etalages van Obsess kunnen klanten hun eigen avatars maken. Afhankelijk van de retailer kunnen ze ook games spelen die meer inhoud, promoties of andere bonussen kunnen ontgrendelen waardoor ze langer in de virtuele winkels blijven.