Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in Markt: Trésor du Thé

2022-12-08
1000562
  • [interview]
  • 1:32

‘Ons doel is eigenlijk om mensen bekend te maken met onze theecultuur, en om aan te tonen dat er voor elk individu wel een ideale thee bestaat’, aldus Elias Hassani.

‘Bij Trésor du Thé beschouwen we thee als een hemelse drank met een unieke en rijkelijke smaak. De beste theesoorten bevinden zich op de meest wonderbaarlijke locaties. Ons team reist de hele wereld rond op zoek naar deze verborgen schatten’, meldt de nieuwe webshop over zichzelf. Er zijn ruim honderd soorten thee in de shop te koop. Oprichter en manager Elias Hassani: ‘Het viel ons op dat de vraag naar thee in Europa steeds groter wordt, maar consumenten weten er weinig van en kunnen niet kiezen’, vertelt hij. ‘Daarom hebben wij een product finder in onze webshop, daarmee helpen we de klant een goede keuze te maken.’

Die keuze heeft te maken met op welk moment van de dag iemand thee wil drinken, en of diegene pure of aromatische thee lekker vindt. ‘Daarnaast ligt onze focus op kwalitatieve thee. We onderscheiden ons in smaak en kwaliteit – onze theeën verkoopt niemand anders.’ Naast de product finder kunnen mensen ook zelf op zoek gaan naar hun favoriete thee. Op de website staan hoge kwaliteit foto’s en beschrijvingen van elke specifieke theesoort. Zo lees je in de omschrijving van Florescence onder andere: ‘Deze elegante thee wordt met de hand gerold om de wenkbrauwvorm te krijgen, waar hij bekend om staat.’

Het bedrijf heeft zijn thee-atelier in Antwerpen. Daar ligt de voorraad en maken ze de zendingen klaar. ‘Hier ontvangen wij ook b2b-klanten om ze te laten proeven van onze theecollectie’, vertelt Hassani. Voor verzending wordt onder andere Bpost ingezet.

Bekendheid van Tresorduthe.be wil de manager vooral genereren via social media, maar ook Google wordt ingezet. In de toekomst wil hij een fysieke winkel erbij en internationale uitbreiding naar de buurlanden.