Twinkle | Digital Commerce

Verlies Vinted vervijfvoudigd

2022-11-29
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

Er is modeplatform Vinted veel aan gelegen dat consumenten het bedrijf leren kennen. In het afgelopen jaar gaf de shop voor tweedehands kleding 192 miljoen euro uit aan marketingdoeleinden. Daardoor schiet het nettoverlies omhoog, van 24 naar 118 miljoen euro.

Dat blijkt uit het jaarverslag van het van oorsprong Litouwse bedrijf. Volgens Quote blijkt daaruit dat het bedrijf in 2021 maar liefst drie keer meer investeerde in marketinguitgaven dan het jaar ervoor. De omzet van Vinted steeg wel van 148 naar 245 miljoen euro, maar daar staat dus een verlies tegenover dat goed is voor bijna de helft van de behaalde omzet.

Vinted kan zoveel uitgeven omdat investeerders de afgelopen jaren veel geld in de onderneming pompten. Zo haalde het bedrijf als eens 128 miljoen euro op en kwam daar vorig jaar nog eens 250 miljoen euro bij.

Op het c2c-platform kunnen consumenten kleding die ze niet meer nodig hebben aan elkaar verkopen.