Twinkle | Digital Commerce

Delivery Hero schrijft bijna miljard verlies in eerste halfjaar

2021-08-26
1000562
  • [nieuws]
  • 0:57

Maaltijdbezorger Delivery Hero heeft in het eerste halfjaar een enorm verlies van 918,1 miljoen euro geleden. Dat is ruim een verdubbeling ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

Dat maakt het bedrijf bekend tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers (PDF). Door investeringen, het uitbreiden naar nieuwe markten en hogere marketinguitgaven komt het bedrijf na de eerste zes maanden van 2021 diep in het rood uit.

Duidelijk is dat Delivery Hero – net als andere maaltijdbezorgers – hard groeien belangrijker vindt dat winstgevendheid. Dat groeien lukt overigens vrij aardig: in de eerste zes maanden van 2021 zag Delivery Hero het aantal bestellingen met ruim 135 procent toenemen naar 1,2 miljard. Het handelsvolume steeg met 158 procent naar 13,3 miljard euro. Daarbij moet wel worden vermeld dat de cijfers over het eerste halfjaar worden vergeleken met het eerste halfjaar van 2020. In het eerste kwartaal van 2020 waren de corona-effecten nog niet goed zichtbaar in online food.

Azië is met een handelsvolume van 7,8 miljard euro de grootste markt voor Delivery Hero.