Twinkle | Digital Commerce

Klarna lanceert Comparison Shopping Service voor aangesloten retailers

2021-06-15
999562
  • [nieuws]
  • 1:02

Klarna lanceert vandaag in 21 landen, waaronder Nederland, Comparison Shopping Service (CSS). Retailers die zijn aangesloten bij Klarna kunnen nu voor een vast maandelijks tarief adverteren op Google.

Het CSS-programma is ontwikkeld door Google om zoekresultaten voor zogeheten Product Listing Ads (PLA’s ) te kunnen diversifiëren. Een partner van CSS kan de publicatie van een advertentie via Google faciliteren en dient daarbij dan als schakel tussen de adverteerder (de retailer) en Google. In tegenstelling tot andere spelers op de markt biedt Klarna CSS deze PLA-hosting aan tegen een klein, vast maandelijks tarief. Doordat er geen tarief van Google in rekening wordt gebracht, kunnen retailers via Klarna tot 20 procent besparen op de ‘cost per click’.

Bovendien plaatst Klarna deze producten in een productoverzicht op zijn eigen vergelijkingssite, waardoor de zichtbaarheid van de advertentie en het bereik onder klanten verder wordt vergroot. ‘Met deze oplossing stellen we retailers in staat hun Google-advertenties met productvermelding efficiënter weer te geven’, stelt Klarna-cmo David Sandström. ‘Concreet betekent dit dat we retailers een effectievere en goedkopere manier kunnen bieden om hun klantenbereik te vergroten en een hogere conversie te realiseren. Hierdoor wordt het rendement van de advertentie-uitgaven gemaximaliseerd.’