Twinkle | Digital Commerce

Twinkle100 Mini's: #223 Je m'appelle

2021-04-15
1000562
  • [interview]
  • 2:07

‘Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk’, luidt Calimero’s bekende uitspraak. Maar hier houdt de vergelijking tussen dit tekenfilmfiguur en de hekkensluiters van de Twinkle100 ook weer meteen op. Want als je minstens 7,6 miljoen euro aan online verkopen opstrijkt in een jaar, dan is dat een prestatie van formaat. Alle reden om maandelijks een ‘kleinere’ speler in de spotlights te zetten. Maurice van Bussel pakt nu het momentum namens Je m’appelle.

Jullie staan met 8,9 miljoen euro op nummer 223 in de jongste Twinkle100. Een tevreden gevoel?

‘Uiteraard zijn we hier erg blij mee! Intern hebben we deze positionering samen met het team gevierd. Extern hebben we het niet groots aangepakt, vooral omdat het merendeel van de kledingdetailhandel het erg moeilijk heeft door de covid-19-maatregelen. Dus we vonden het misplaatst om hard te gaan roepen dat het bij Je m’appelle online fantastisch gaat. Dat past niet bij ons.’

De ranking zelf draait natuurlijk toch om cijfers, maar waarop lag de focus in jullie organisatie afgelopen tijd?

‘Voornamelijk op de klantbeleving. En dat lukt ons goed. Zo komt onze hoofdpersoon Jean-Jacques bij het plaatsen van een bestelling speciaal voor jou vanuit Montmartre in z'n lelijke eend naar je bezorgadres rijden. Met filmpje in de track & trace. Dit gaan we in 2021 nog veel meer uitbreiden en doorvoeren. Jean-Jacques krijgt bijvoorbeeld zijn eigen Instagramaccount, en misschien wel een Tinderprofiel zodat je met hem op date kunt. Ken je die slogan, “Alles met een glimlach?” Wij doen alles met een schaterlach 😉.’

Hoe boksen jullie op tegen de grote e-commercespelers?

‘We zijn een monobrand en hoeven daardoor minder te strijden tegen de top dan wanneer we een verkoopplatform van diverse merken zouden zijn. Zo bekeken zou het knap zijn als Je m’appelle daadwerkelijk de top-100 binnenkomt. Daar halen wij echter ook niet de meeste voldoening uit. Omzet is leuk, maar wij houden meer van de beleving. Het is een enorm cliché, maar de reis is nu eenmaal mooier dan de bestemming. Vooral in een lelijke eend.’

Waar hopen dan wel verwachten jullie te staan in de volgende Twinkle100-ranking?

‘Doordat online een enorme boost heeft gekregen in 2020 vanwege de lockdown, verwachten we dat we dit jaar nog wel enkele plaatsjes hoger geklommen zijn in de ranglijst. Maar de rest groeit uiteraard met ons mee, dus we zien het wel!’