Twinkle | Digital Commerce

Alle kleuren van de regenboog

2021-02-16
1000562
  • [interview]
  • 1:34

In de media gaat het over de LGBT, soms over de LGBTQI+ community, maar er horen nog meer letters bij. TheRainbow.shop wil niemand overslaan en spreekt liever over de Rainbow community.

De nieuwe webwinkel biedt 350 verschillende producten voor iedereen binnen deze groep. ‘Maar ook voor de Ally is er een productlijn. Dit zijn mensen die zelf geen Rainbow zijn, maar die openlijk laten zien dat ze ons steunen. Naast vlaggen, het meest verkochte product, hebben we onder meer stickers, kaarten, sieraden, mondkapjes en diverse kleine hebbedingetjes. In januari verwachten we een kledinglijn te kunnen introduceren.’ Aan het woord is Gwenda Bloemendaal, mede-eigenaar van TheRainbow.shop. Ze kreeg samen met zakelijk compagnon Alexander Grautman het idee voor een webshop met merchandise voor de Rainbow community, toen door de lockdown het werk voor hun grafisch bureau Blitzerz stil kwam te liggen. ‘Er is de afgelopen tien jaar weliswaar al veel veranderd voor onze doelgroep, maar we zien dat er nog meer bewustwording moet komen zodat onbegrip, haat en geweld zal verminderen’, zegt Bloemendaal.

Vernieuwen

De eigenaren doen alles zelf: van het ontwerpen van hun logo, huisstijl en diverse artikelen tot productfotografie en van promotie en pr tot het bouwen van de website. ‘We vernieuwen elke dag. Nieuwe productlijnen, nieuwe items, nieuwe ontwerpen. Alles voor iedereen in onze doelgroep. We verwachten in maart rond zeshonderd unieke producten in de webshop te hebben’, laat Bloemendaal weten. De artikelen liggen opgeslagen in een magazijn naast hun Blitzerz-studio. Bestellingen worden vooralsnog verzonden via brievenbuspost van PostNL, als de kledinglijn erbij komt gaan ze ook in zee met een pakketvervoersbedrijf.

Voor marketingdoeleinden maakt TheRainbow.shop voornamelijk gebruik van social media. ‘Daar staan we onze doelgroep ook te woord. Zo houden we korte lijnen en zijn we het meest persoonlijk betrokken bij de mensen’, besluit de mede-eigenaar.

Weet jij een kandidaat voor deze rubriek? Mail ’m dan naar redactie@twinklemagazine.nl.