Twinkle | Digital Commerce

John Lewis pauzeert click & collect

2021-01-13
1000562
  • [nieuws]
  • 1:18

Het Britse retailbedrijf John Lewis heeft zijn click & collect-service (tijdelijk) stopgezet. Hiermee reageert de keten op een ‘duidelijke verandering in toon en nadruk’ van de standpunten die de Britse regering in de afgelopen dagen deelde.

‘We zijn ons er terdege van bewust dat het land zich op een kritiek punt van de pandemie bevindt’, duidt Andrew Murphy, uitvoerend directeur operations bij John Lewis. Volgens hem is hier, blijkens het pauzeren van de click & collect-service, aandachtig naar geluisterd. ‘Hoewel we erkennen dat de details van de formele begeleiding niet zijn veranderd, vinden we het juist voor ons – en in het belang van onze partners en klanten – om proactieve stappen te ondernemen om onze covid-beveiliging en aanverwant operationeel beleid verder te verbeteren.’

John Lewis’ click & collect-service is gisteren einde dag uitgeschakeld voor nieuwe bestellingen. Bestaande bestellingen en boekingen voor diensten, zoals het installeren van wasmachines, worden echter nog steeds uitgevoerd als deze ‘essentieel zijn voor het welzijn van klanten’.

Verbod?

Volgens The Telegraph overweegt de Britse regering een verbod op alle niet-essentiële click & collect-diensten, om te voorkomen dat mensen lange rijen vormen en zich mengen waar dat niet strikt noodzakelijk is. ‘De algemene feedback is dat klikken en verzamelen niet werkt; mensen dragen geen maskers in wachtrijen en staan te dicht bij elkaar’, aldus een bron binnen de overheid.

Lees hier meer over de ruim honderd nieuwe virtuele ervaringen die John Lewis en zusterbedrijf Waitrose hebben gelanceerd ‘ter vermaak van de natie tijdens de lockdown’.