Twinkle | Digital Commerce

Kieskeurig introduceert lockdown-filters

2020-12-17
1000562
  • [nieuws]
  • 0:55

Vergelijkingssite Kieskeurig.nl heeft filters toegevoegd waarmee klanten producten kunnen selecteren op basis van productvoorraad en levertijd.

Het bedrijf voorspelt een schaarste door de sluiting van fysieke niet-essentiële winkels, zo leest een persbericht. Daarnaast zal de online drukte extra toenemen door de – toch al drukke – feestdagen. ‘Om teleurstelling onder consumenten te voorkomen, tonen we daarom uitverkochte producten niet meer bovenaan op onze overzichtspagina’s. Ook al zijn ze populair’, aldus Wendy Kuiper, consumer strategy manager reshift.

Afhaalbutton

De verwachting is dat levertijden langer dan veertien dagen kunnen worden, legt Kuiper uit: ‘We staan in nauw contact met klanten en bezorgdiensten. Deze geven aan dat ze nu al grote moeite hebben om levertijden te halen.’

Naast de nieuwe filteropties verwijdert Kieskeurig.nl alle afhaalprijzen van aangesloten webshops. Door de sluiting van winkels is het op dit moment niet mogelijk om een online besteld product op te halen bij een door de consument uitgekozen fysieke vestiging. ‘Wanneer het juridisch wel weer mogelijk is een product bij een afhaalpunt van de retailer op te halen, tonen wij een ‘afhaalbutton’ op Kieskeurig.nl bij het betreffende product’, besluit Kuiper.