Twinkle | Digital Commerce

Nederlander wil best langer wachten op pakketje in crisistijd

2020-08-10
1000562
  • [nieuws]
  • 0:55

Een ruime meerderheid van de Nederlandse online shoppers blijkt tijdens de lockdown met vertraging een pakketje te hebben ontvangen. Maar dat is voor veel mensen geen probleem.

Dat leert een onderzoek van verzendplatform Sendcloud, uitgevoerd onder 8.000 webshoppers, waaronder 1.000 Nederlanders. Uit het onderzoek blijkt dat Nederlanders bereid zijn ruim vijf dagen te wachten op hun pakket in crisistijd. Dat is aanzienlijk langer dan de gebruikelijke levertijden. Toch zijn Nederlanders vergeleken met de rest van de onderzochte Europese landen het minst geduldig. Zo is het gemiddelde over alle onderzochte Europese landen ruim zes dagen. Fransen spannen de kroon, zij vind het prima om ruim zeven dagen te wachten op hun pakket in de lockdown.

Rob van den Heuvel, ceo en co-founder van Sendcloud: ‘Het kan voor online retailers enorm lastig zijn in crisistijd of tijdens piekperiodes aan de verwachtingen van consumenten te voldoen. In Nederland blijkt dat consumenten best wat geduld kunnen opbrengen, zolang ze maar zelf inspraak hebben in waar en wanneer hun bestelling geleverd wordt.’