Twinkle | Digital Commerce

Galeria Inno start ‘fascinerende marketplace voor alle Belgen’

2020-07-02
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

Warenhuis Galeria Inno, de Belgische dochteronderneming van Galeria Karstadt Kaufhof, opent begin volgend jaar een online marketplace. Het is de bedoeling dat hierdoor een omnichannel warenhuis ontstaat.

Op de marketplace kunnen consumenten terecht voor een ruim aanbod. Merken kunnen zich bij het platform aansluiten. Galeria Inno is zelf geen verkopende partij op het platform. Consumenten kunnen bestellingen plaatsen en deze afhalen in één van de vestigingen van Galeria Inno. Later wordt het ook mogelijk om bestellingen in winkels te plaatsen en naar huis te laten sturen.

‘Dit zal Galeria Inno in staat stellen om het toonaangevende omnichannel-warenhuis voor nationale en internationale klanten in België te worden’, vertelt ceo Armin Devender. Ook is het mogelijk om online bestelde producten in de winkels te retourneren. Deze stuurt het warenhuis vervolgens naar het desbetreffende merk.

Wel marketplace, geen webshop

Dat Galeria Inno een online marketplace opent, is enigszins opvallend. Vorig jaar werd nog besloten te stoppen met online verkoop. Jok Jurnius, de e-commercedirecteur van het bedrijf, liet destijds weten: ‘Het is ons Duitse moederbedrijf dat beslist heeft onze webwinkel stop te zetten.’

Voor het ontwikkelen van de marketplace werkt Galeria Inno samen met Mirakl, Salesforce en de Xplore Group.