Twinkle | Digital Commerce

‘Consument blijft online loyaal aan favoriete winkel’

2020-05-18
1000562
  • [nieuws]
  • 0:51

Nu veel consumenten door de coronacrisis online zijn gaan shoppen, zien retailers het fysieke verkeer afnemen. Dat betekent echter niet dat deze retailers door klanten helemaal in de steek worden gelaten.

Meer dan de helft van de consumenten geeft namelijk aan bij dezelfde winkel te blijven shoppen, maar dan online. Dat blijkt uit actueel onderzoek van Mastercard, uitgevoerd onder duizend Nederlanders.

Van de ondervraagden blijkt 38 procent vaker online te shoppen. Boeken worden het meest aangeschaft, gevolgd door puzzels en bordspellen. Ondanks dat veel consumenten trouw blijven aan de favoriete winkel, geeft 82 procent wel aan verschillende sites te bezoeken voor de beste deal.

Jan-Willem van der Schoot, country manager Mastercard Nederland: ‘We passen ons allemaal aan de nieuwe manier van leven aan, en daar komt logischerwijs ook meer online shoppen bij kijken. Dit gaat niet alleen op voor basisbenodigdheden, maar ook voor virtuele ervaringen zoals films en online fitnessklassen.’