Twinkle | Digital Commerce

Bol.com opnieuw sterkste retailmerk

2020-04-15
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

Ahold Delhaize-dochters bol.com en Albert Heijn zijn wederom de sterkste retailmerken van Nederland. Kruidvat maakt de top drie compleet.

Voor het zesde jaar op rij voert bol.com de lijst aan van sterkste retailmerken in ons land. De Twinkle100 aanvoerder wordt opgevolgd door Albert Heijn en Kruidvat op nummers twee en drie. De top vijf is compleet met IKEA (4) en Action (5). Voor het woonwarenhuis is dit de hoogste positie ooit. Dat blijkt uit het meest recente Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy, dat is gepubliceerd door RetailTrends

Zelfde top 3

Bol.com voert de lijst al vanaf de start in 2015 aan. Ook Albert Heijn en Kruidvat staan al jaren op dezelfde positie. Action stond de afgelopen twee edities nog vierde, maar zakt nu een plekje. IKEA stijgt van de zesde naar de vierde plaats. Grootste stijger buiten de top tien is dit keer Picnic, van 65 naar 74. Wehkamp maakte de opvallendste daling door, van de 23e naar de 31e plaats.

Het onderzoek legt de honderd belangrijkste retailers (qua omzet) naast elkaar en worden op meerdere factoren onderzocht en gerangschikt.