Twinkle | Digital Commerce

Instacart: ‘2020 is het jaar van pickup’

2020-01-17
1090613
  • 1:06

Instacart werd groot als boodschappenbezorger voor verschillende Amerikaanse supermarkten. Drieënhalf jaar geleden kwam daar een afhaaloptie naast te staan. Daar komt veruit de meeste groei vandaan.

Instacart Pickup is inmiddels beschikbaar in zo’n vijftienhonderd winkelfilialen, van vijftig verschillende supermarktketens, in dertig Amerikaanse staten. In de loop van dit jaar moet afhalen in heel de VS mogelijk worden, als het even kan bij dubbel zoveel ketens.

Instacart-directeur Nilam Ganenthiran roept 2020 uit tot ‘het jaar van pickup’. Hij verklaart:

For our retail partners, we’ve seen Instacart Pickup become a gateway to growth in a margin-thin industry.

Afhalen biedt consumenten een (goedkoper) alternatief voor bezorging. Ze hoeven hun auto niet uit. Curbside convenience wordt het genoemd door Instacart, tussen marktleider Walmart en Amazon de nummer 2 op de Amerikaanse online boodschappenmarkt als het op klanten aankomt.

Sarah Mastrorocco

Instacart, de ‘grocery store in your phone’, heeft Pickup deze week vernieuwd. Met Sarah Mastrorocco heeft de afhaaltak een eigen general manager gekregen. Zij gaat uit van triple-digit growth voor dit jaar, ofwel minimaal een verdubbeling van de afhaalomzet. Het streven is te beschikken over het grootste pickup-netwerk van Noord-Amerika tegen het eind van 2020, waarin volgens Instacart 35 miljard omgaat in deze markt.

Long-term, we think pickup has the opportunity to be a multi-billion dollar business for us.