Twinkle | Digital Commerce

E-commerce sterkste groeimotor voor Douglas

2020-01-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:08

Douglas Group heeft in het fiscale jaar 2018/2019 zijn omzet zien stijgen met 5,4 procent naar 3,5 miljard euro. De groei komt vooral door de e-commerce.

De e-commerce activiteiten van de beauty retailer zijn de sterkste groeimotor met een stijging van 38,2 procent, met een verkoop van 585 miljoen euro. Dit meldt De Nationale Franchise Gids.

Duitsland

Online is verantwoordelijk voor 16,9 procent van de totale jaaromzet. In thuisland Duitsland is het aandeel e-commerce zelfs bijna een derde van de totale jaaromzet (29,4 procent). Dat is drie keer zoveel als de naaste concurrent van Douglas, schrijft de site. De groei werd verder aangedreven door alle verkoopkanalen en regio’s.

Ook de cijfers van het vierde kwartaal van 2018/2019 laten groei zien. Tussen juli en september steeg de omzet met 6,6 procent tot 744 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar. Ook hier zijn de e-commerce activiteiten, die een stijging van 35,9 procent laten zien, de belangrijkste reden.

Lancering marktplaats

Vanessa Stützle, EVP E-commerce & CRM van Douglas Group noemt de lancering van een marktplaats in oktober vorig jaar een belangrijke stap in de platformstrategie van Douglas. Tina Müller, ceo van Douglas Group geeft aan dat ‘de strategische investeringen in de digitalisering, ambitie en de verjonging en premiumization van het merk ons de nummer één beauty destination hebben gemaakt.’