Twinkle | Digital Commerce

'Puma centraliseert Europese dc’s'

2019-10-18
1000562
  • 0:45

Sportmerk Puma kiest ervoor om zijn Europese distributiecentra te centraliseren. Het bedrijf heeft daar op dit moment vijftien distributiecentra, maar kiest ervoor om alles samen te voegen.

Reden daarvoor is onder meer de opkomst van e-commerce, meldt Logistiek.nl. Logistiek voorman Maximillian Molkenthin zou dit deze maand tijdens de Fashion Expert Days van logistiek speler TGW in Oostenrijk hebben gezegd. Volgens hem verandert de markt en moet het merk daarom meeveranderen.

Puma scheidde eerst nog zijn logistieke activiteiten. Zo had het nog aparte distributiecentra voor fysieke verkoop en online verkoop. Met de centralisatie wordt dat gebundeld en dus voor een omnichannel aanpak gekozen. 'Onze twintig jaar oude operatie heeft niet genoeg output om e-commerce het hoofd te bieden', is daarbij de uitleg. In Zuid-Duitsland bouwt het bedrijf op dit moment een geautomatiseerd distributiecentrum.