Twinkle | Digital Commerce

Picnic komt klagende bezorgers tegemoet met verbeterde wagentjes

2019-07-16
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

Online super Picnic werkt aan een verbeterde versie van zijn elektrische bezorgwagentjes. Bezorgers van de super klagen steeds vaker over mankementen.

Dat schrijf het AD. Medeoprichter Michiel Muller stelt tegen de krant dat er steeds meer nieuwe bezorgwagentjes bijkomen, die worden verbeterd. Volgens hem zijn de huidige wagentjes drie jaar oud en toe aan een update. ‘De spiegels zijn we beter aan het vastzetten en voor steekwagens hebben we een nieuwe leverancier.’

Werknemers zouden tijdens het besturen van de wagentjes met verschillende mankementen te maken hebben. Zo zouden de spiegels los zitten, de parkeersensoren defect zijn en de verwarming voor hoofdpijn zorgen. Ook zouden er bezorgers per ongeluk op de snelweg terechtkomen, omdat het navigatiesysteem niet deugt. Picnic maakt bij navigatie gebruik van Google Maps, Muller daarover: ‘De instructie is dat de runner de ‘snelweg’-optie moeten uitzetten. We houden veiligheidstrainingen.’

Eind vorig jaar trokken werknemers ook al aan de bel omdat de omstandigheden bij de nummer 25 van de Twinkle100 niet goed zouden zijn.