Twinkle | Digital Commerce

Samenwerking Amazon en L’Oréal: virtueel lippenstiftkleuren uitproberen

2019-06-05
1000562
  • [nieuws]
  • 1:09

Amazon-klanten kunnen nu digitaal testen welke L'Oréal-lippenstiftkleur hen het beste staat. Amazon maakt gebruikt van de augmented reality-techniek van het cosmeticamerk waarmee klanten in de app make-up virtueel kunnen uitproberen.

Vanaf begin juni kunnen Amerikaanse en Japanse Amazon-consumenten op hun mobiel bekijken hoe diverse kleuren op hun lippen staan. Met de selfiecamera (de ‘Live Mode’-feature) kunnen klanten digitaal verschillende kleuren lippenstift testen. Dit gaat met behulp van een door AI-gestuurde analyse van informatie van de L’Oréal-merken. Ook foto's en beschrijvingen gevonden op social media worden gebruikt.

Oogschaduwopties volgen

Op dit moment kunnen Amazon-klanten alleen nog lippenstiftkleuren testen, maar het is de bedoeling dat op termijn oogschaduwopties volgen en daarna foundation make-up. In eerste instantie is de Live Mode-feature alleen beschikbaar op de Android-app, later dit jaar moeten ook iPhonegebruikers met de kleuren kunnen experimenteren.

Overname app-bedrijf

L'Oréal nam begin 2018 het Canadese Modiface over, een bedrijf dat AR-beauty-apps maakt, om het in te gaan zetten voor zijn ruim 30 merken. Modiface werkte eerder al met het cosmeticaconcern voor het maken van een app waarmee je verschillende haarkleuren en -stijlen kunt uitproberen.

In 2015 lanceerde L'Oréal de app Makeup Genius, de augmented reality-app waarmee je je gezicht in de app scant, aangeeft welke make-up je wilt zien en meteen een real time beeld hebt van jezelf met de gevraagde look.