Twinkle | Digital Commerce

PayPal lanceert eigen e-commerce platform

2019-06-03
1000562
  • 1:21

Betaaldienst PayPal komt met een eigen e-commerce platform. Naar eigen zeggen om tegemoet te komen aan de toenemende behoefte van digitaliserende retailers.

Het platform ‘The PayPal Commerce platform’ werd vandaag aangekondigd tijdens het congres Money 20/20 in Amsterdam. Platforms die van de dienst gebruikmaken, kunnen hun verkopers hiermee voorzien van ‘geavanceerde technologieën, tools en diensten om wereldwijd te kunnen kopen en verkopen.’ PayPal stelt met het platform een oplossing te hebben gevonden voor partijen die over een handelsplatform met meerdere aanbieders beschikken en op zoek zijn naar ‘een flexibele end-to-end oplossing voor het verwerken van betalingen.’

Concreet betekent dit dat verkopers via een integratie betalingen kunnen accepteren van alle actieve PayPal-klanten in meer dan 100 verschillende valuta’s, verspreid over 200 markten. De verkopers kunnen daarnaast meer betaalmethodes aanbieden, waaronder lokale betaaldiensten zoals iDeal en Bancontact.

Vier voordelen

PayPal noemt vier specifieke voordelen voor aangesloten partijen. Zo helpt het partijen wereldwijd te groeien en in contact te brengen met 277 miljoen actieve gebruikers. Ook beschermt het aanbieders door te voldoen aan de veranderende eisen van lokale toezichthouders. Daarnaast stelt PayPal meer bescherming te kunnen bieden dankzij geavanceerde risico- en fraudetools die zijn aangedreven door AI. Tot slot ondersteunt het meer zakelijke betaaloplossingen zoals mobile POS en de mogelijkheid om consumentenkrediet aan te bieden.

Nog niet in Nederland

Volgens Paypal gaan bestaande platforms als BigCommerce, Lightspeed, Pretashop en Shopware al gebruikmaken van ‘The PayPal Commerce platform’. Voor nu is het platform alleen beschikbaar in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Later dit jaar moet dit worden uitgebreid naar meer dan veertig markten, waaronder ook Nederland.